دولت امنیت سرمایه گذاری را فراهم کند

گروه اقتصادی- یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باید اقتصاد د اولویت تمام برنامه ها قرار گیرد و ما چاره‌ای جز این کار نداریم زیرا اگر بخواهیم در دنیای امروز جایگاه خوبی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید اقتصاد کشور را تقویت کنیم.

به گزارش افکارنیوز، سعید شیرکوند با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت یازدهم در زمینه مهارتورم، کنترل تورم موفق بوده اما توجه داشت دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست بلکه باید با سایر نهادها و ارگان های همکاری کند .

وی افزود: تا زمانی که همکاری و تعامل همه جانبه دولت با سایر دستگاه ها شکل نگیرد نمی توان نسبت به رشد اقتصادی، رونق تولید، رشد اشتغال، افزایش سرمایه ‌گذاری و ... در جامعه امیدوار بود.

وی بیان کرد: دولت باید امنیت را تامین کند تا سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد شکل گیرد زیرا سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و رونق تولید می تواند به شکوفایی همه جانبه کشور منجر شود.

معاون اسبق وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت اطلاحات گفت: در سال ها ی90 و 91  شاهد رشد منفی اقتصاد بودیم اما در این سه سال دولت تا حدودی توانسته گام های اساسی بردارد و خوشبختانه رشد اقتصادی مثبت شده اما تا وضعیت مطلوب همچنان فاصله داریم.

شیرکوند تاکید کرد: دولت یازدهم توانست اقدامات مناسبی در زمینه مهار تورم بردارد اما هنوز شرایط برای ایجاد شغل و افزایش اشتغال و همچنین نرخ رشد اقتصادی مطلوب فراهم نشده و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم .

وی در پاسخ به این سووال که آیا در مدت باقی مانده از عمر دولت یازدهم می توان به تحقق این وعده ها امیدوار بود یا خیر؛ گفت: خیر نمی‌توان از دولت توقع داشت زیرا شاخص رشد جزو متغیرهای کوتاه‌مدت نیست و دولت برای دستیابی به آن باید به ‌صورت بلند مدت برنامه ‌ریزی کند.

 

 

وی تاکید کرد: دولت پس از سه سال همچنان در حال آوار برداری در حوزه اقتصاد است به طوریکه دولت یازدهم در حوزه اقتصاد با انبوهی از مشکلات پیچیده مواجه بود و به طور طبیعی حل این مشکلات و رسیدگی به آنها زمانی بیش از چهار سال نیازدارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: دولت در زمینه رونق فضای کسب و کار نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه ها و ارگان های مختلف و برنامه ریزی برای اقدامات منسجم و مشترک است و تا زمانی که شرایط مهیا نشود نمی توان انتظار داشت دولت به تنهایی بتواند اقدامی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: باید شرایط و بستر مناسب را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم کرد و با ایجاد امنیت موجب رونق اقتصادی شد.