اولویت‌های کاری موردنظر شورا برای سال 96 مشخص شد

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در شصت و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  نتایج جلسات سال گذشته شورا را قابل‌قبول خواند و اظهار کرد : در رابطه با مسائل فعالان اقتصادی در مورد تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی مصوبات خوبی داشته ایم.

شافعی افزود: در مورد تأمین اجتماعی مقرر شد موضوع خرید و فروش در رسیدگی‌های تأمین اجتماعی مبنا قرار نگیرد و بازرسی‌های تأمین اجتماعی بر مبنای حقوق و دستمزد باشد. همچنین مصوب شد که تأمین اجتماعی حداکثر برای یک سال و نه 10 سال دفاتر شرکت‌ها را بازرسی کند. در مورد نماینده وزارت کار در هیات تعیین مطالبات هم مقرر شد نماینده وزارت کار در این ترکیب، با معرفی وزیر کار انتخاب شود.

ویبا اشاره به دائمی شدن شورای گفت‌وگو و کمیته ماده 12 (کمیته ماده 76 سابق) در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور گفت: طبق تبصره ماده مذکور مقرر شده است مصوبات جلسات شورای گفت‌وگو و ماده 12 ظرف 30 روز کاری در دستور کار هیات وزیران قرار بگیرد. وزیر کشور هم به جمع اعضای شورای گفت‌وگو افزوده‌شده است؛ این تصمیم، اثرگذاری شورا را در استان‌ها افزایش خواهد داد.

رئیس اتاق ایران اولویت‌های کاری موردنظر شورا برای سال 96 را عنوان کرد و گفت: اگر در نشست های سال جدید روی 4 الی 5 موضوع تمرکز کنیم، نتایج بهتری خواهیم گرفت تا اینکه موضوعات گسترده باشند.

شافعی بهبود عملکرد هیات واگذاری و انجام خصوصی‌سازی واقعی و فراهم کردن شرایط اجرای ماده 27 سیاست‌های کلی اصل 44، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام، فراهم کردن امکانات لازم برای استفاده بخش خصوصی از منابع خارجی و تسهیل فضای کسب‌وکار به‌ویژه در زمینه صادرات را از مهم‌ترین موارد در دستور کار شورای گفت‌وگو دانست.

رئیس اتاق ایران در مورد اهمیت صادرات گفت: صادرات و تولید دو موضوع جداناشدنی هستند. با این قوانین درهم‌پیچیده و تورم بسیار بالای مقررات، مشکلات بسیاری بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد. قوانین مخل تولید و صادرات باید حذف یا اصلاح شوند.