کارگران معدن آزادشهر به کار برمی گردند
حسینقلی قوانلو در ارتباط با وضعیت کنونی کارگران و جانباختگان معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر اظهار کرد: درحال حاضر مستمری جانباختگان این معدن به خانواده‌های آن‌ها پرداخت شده که این مستمری تا سقف 24 میلیون تومان برای برگزاری مراسمشان پرداخت شده است.
 
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان افزود: از سوی دیگر در بحث بیمه این افراد باید گفت این موضوع در حال پیگیری بوده و بعد از مشخص شدن تکلیف انحصار وراثت این عزیزان کارهای بیمه افراد متوفی انجام خواهد شد لذا پول بیمه آن‌ها آماده تحویل به بازماندگانشان است.
 
وی گفت: فعالیت‌ نگهداری از معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر همچنان ادامه دارد همچنین فعالیت و بازدیدهای کمیته حقیقت یاب همچنان ادامه دارد و قرار است ظرف یک هفته آینده بازدید مجددی از این معدن صورت گیرد و نتایج نهایی دلایل بروز حادثه را اعلام کنند.
 
قوانلو با بیان این که از حدود 2 هفته دیگر کارگران در بخش‌های زیرین معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر فعالیت خود را از سر خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به برقراری ایمنی در بخش‌های زیرین و برخی تونل‌های این معدن احتمالا از حدود 2 هفته دیگر فعالیت کارگران این معدن از سر گرفته خواهد شد.
 
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان، ادامه داد: تمامی کارگرانی که در این معدن مشغول فعالیت بوده‌اند به بیمه بیکاری معرفی شده و امیدواریم از حدود 250 نفر کارگر این معدن در آینده نزدیک حدود 200 نفر از آنها به محل کار خود باز خواهند گشت.
 
وی تصریح کرد: این معدن دارای تونل‌های مختلفی بوده و تنها بخشی از تونل‌های آن آسیب دیده است اما به دلیل مسائل امنیتی مانند احتمال انفجار مجدد از فعالیت در تمامی تونل‌ها جلوگیری شد و تا زمان برقرار نشدن ایمنی در این معدن فعالیتی در آن‌ها انجام نخواهد شد البته با توجه به تامین ایمنی و نبود مشکل در تونل‌های زیرین، احتمالا حدود هفته آینده برخی از این تونل‌ها آماده بازگشت به تولید خواهند شد و کارگران در آن فعالیت خواهند کرد.