مژده به کشاورزان پایتخت

بر اساس تفاهم نامه منعقده بین کمیته  امداد و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با هدف بسترسازی مناسب برای فرهنگ سازی زکات، ترغیب و تشویق مخاطبین به اجرای فریضه زکات این کار انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: کمیته امداد استان تهران با هدف جهت دهی به اشتغال روستائیان و مناطق محروم استان آمادگی دارد تا سقف 15 میلیون تومان به طرح های اشتغال زایی کشاورزان وام قرض الحسنه اعطا کند.

محسن ولیئی با اشاره به تصویب قانون زکات در سال 90 در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت گفت: براساس این مصوبه، شورای زکات متشکل از امام جمعه به عنوان رییس شورا، نماینده استاندار یا فرمانداران، نماینده جهاد کشاورزی و کمیته امداد، در استان، شهرستان ها و حتی دهیاری ها شکل گرفته و احکام آنها نیز صادر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تقدیر و تشکر از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: از دستگاه های موثر در موضوع زکات در استان تهران، سازمان جهاد کشاوررزی استان است.

وی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با ارسال 40هزارپیامک به زارعین استان با موضوع زکات و اعزام مبلغان به مراکز جمع آوری گندم و جو استان جهت جمع آوری زکات و اقامه نمازهای شکرگزاری در این حوزه، همکاری بسیار خوبی در این بخش داشته است.

ولیئی با اشاره به سامانه تلفن گویای 7355 گفت: نیکوکاران گرامی از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی، صدقه، زکات، فطریه و ثبت نام در طرح اکرام می توانند نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات خود به این نهاد اقدام کنند.

در جهت بستر سازی مناسب برای فرهنگ سازی زکات، ترغیب و تشویق مودیان زکات به اجرای فریضه زکات با هدف ارئه خدمت به نیازمندان این تفاهم نامه بین کمیته امداد استان تهران به نمایندگی محسن ولیئی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به نمایندگی علی اشرف منصوری منعقد شد.