وزیر اقتصاد: خبرهای خوبی در راه است

مسعود کرباسیان در بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی اظهار داشت: کارهای خوبی با همکاری سیستم بانکی و بانک مرکزی انجام شده است که جای تشکر از دوستان در این بخش دارد.

وی گفت: در آخرین اقدامی که حاصل همکاری سیستم بانکی بود 8 میلیارد یورو که از کره گرفته شد؛ البته خبرهای خوبی هم در این راستا در آینده در راه است. هرچند تمام این مسائل با همکاری و کمک سیستم بانکی عملیاتی می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی که در تمام سخنان خود اصرار به تأکید بر همکاری و رفاقت دیرینه خود با سیف رئیس کل بانک مرکزی داشت گفت: کسی دنبال حاشیه هم نگردد! من سیف را به عنوان متخصص حسابداری و مالی میشناسم و قبول دارم. لذا استانداردهای گزارشی میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توافق شده و اجرایی می شود. این هم تنها مربوط به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی است و هیچ افراد دیگری دخالت ندارند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم شاهد کنترل نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی غیرنفتی بوده‌ایم گفت: ثبات‌سازی اقتصاد کلان، بازگشت به قانون، بازگردان خرد و اقتصاد کلان و کنترل انتظارات تورم، کاهش رشد پایه پولی و نرخ رشد نقدینگی، تنظیم بازار غیرمتشکل پولی از جمله موسسات غیرمجاز پولی و بانکی، بهبود فضای کسب و کار، مدیریت بازار هیجانی ارز و مثبت شدن تراز تجاری بدون نفت از جمله دستاوردهای مهم اقتصادی دولت یازدهم بوده است.

وی افزود: توسعه اشتغال و رفع بیکاری خصوصی‌سازی واقعی و مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین جذب سرمایه‌گذاریهای خارجی از اقدامات دارای اولویت در دولت دوازدهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانگه از طریق تخصیص اعتبارات و پرداخت تسهیلات نقش مهمی در ایجاد رونق واحدهای تولیدی دارند گفت: هرگونه توقف و اخلال در روند تسهیلات دهی بانکها به واحدهای تولیدی می‌تواند موجب توقف در رشد و رونق واحدهای تولیدی و اقتصادی شود.

به گفته وی در اصول اقتصاد مقاومتی نظام بانکی مورد توجه قرار گرفته چرا که نظام بانکی با تامین منابع مورد نیازواحدهای تولیدی نقش موثری در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش بخشهای مختلف اقتصادی دارند.