چرا نمی‌خواهند  درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه آورده شود؟

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات؛ با بیان اینکه در بودجه سال 97 منابع درآمدی شفاف نیست گفت: یکی از موارد عدم شفافیت باز نکردن جعبه سیاه درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه هاست که باید کاملا روشن و در منابع عمومی بودجه دولت در صورا افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده لحاظ شود.

وی افزود: براساس ماده ۱۸ لایحه بودجه دولت، هفده هزار و چهارصد میلیارد تومان درآمد بر درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها اضافه می شود و با توجه به احتمال افزایش قیمت ارز به حدود ۳۹۰۰ تومان پیش بینی می شود، این عدد تا۱۱۰ هزار میلیارد تومان هم افزایش یابد.

حاجی بابایی اظهار کرد: براساس اصل ۵۳ قانون اساسی کلیه دریافت‌های دولت باید در حساب‌های خزانه‌داری کل متمرکز شده و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب در حد قانون انجام شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: با توجه به ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید همه درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها را به حساب خزانه‌داری کل واریز کند و در لایحه بودجه سالانه به مجلس ارائه نماید.

نماینده مردم همدان گفت: متاسفانه از مبلغ ۱۱۰ هزار میلیارد تومان که قابل پیش بینی است تنها ۳۳ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه آمده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: باید بررسی شود که عدم شفافیت درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها چیست؟ چرا نمی‌خواهند این درآمد در لایحه بودجه آورده شود؟ آیا شفاف شدن درآمدها مهمتر از این همه تلاش برای حذف یارانه ها نیست؟ اگر چه کسی مخالف حذف یارانه پول دارها نیست.