دستور ردیف اجرایی متروی تهران پردیس صادر شد

در این همایش سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه این همایش دو روزه با حضور 15 شرکت از کشورهای خارجی برگزار می‌شود، اظهار کرد: 60 میز مذاکرات به صورت عملیاتی در نظر گرفته شده تا بتوانیم خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس را از طریق بخش خصوصی تامین کنیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم ارزش افزوده محلات مسکن مهر را افزایش دهیم، گفت: باید از پتانسیل 82 هزار واحد مسکن مهر در پردیس استفاده کنیم و محلات این شهر را رونق دهیم.

غفوری با بیان اینکه ابتدای سال گذشته اعلام کردیم، 2584 میلیارد تومان جهت تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در فازهای 5، 8، 9 و 11 نیاز داریم، گفت: کلانتری، مراکز درمانی، مراکز تجاری در تمامی محلات برای سکونت و رفاه مردم نیاز است و ما این خدمات را تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام پکیج‌هایی که برای سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در نظر گرفته شده است، تفکر ایران‌شهری وجود دارد، گفت: تمامی این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی، عمومی و دولتی از سال گذشته برنامه‌ریزی شده است.

غفوری تاکید کرد: ما شعار نمی‌دهیم و اولین گام‌ را برداشته‌ایم به طوریکه در فاز 11 شهر جدید پردیس با مشارکت شرکت کوزوی ترکیه سه مدرسه و یک واحد تجاری ساخته شده است.

به گفته وی؛ سال 95، 170 میلیارد تومان شرکت کوزو برای خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها هزینه کرده است.

غفوری بیان کرد: 1040 میلیارد تومان از 2586 میلیارد تومان هزینه‌ای که برای تامین این واحدها نیاز بوده از حساب شرکت عمران تامین شده است و دولت تنها از یارانه‌ مسکن مهر شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و محوطه‌سازی را تامین کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 133 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی و 42 میلیارد تومان یارانه برای تکمیل 17 هزار مسکن مهر پرداخت شده است و با برنامه‌ریزی هایی که انجام شده از شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهر جدید پردیس استفاده کرده‌ایم که این مهم نمونه بارز اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

غفوری در ادامه گفت: یک شرکت چینی پیشنهاد ساخت یک شهرک را در شهر جدید پردیس داده اما اولویت اصلی ما در این بخش تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی است.

وی گفت: خوشبختانه ردیف اجرایی متروی تهران به پردیس را گرفته‌ایم و طی صحبت‌هایی که با فراکسیون بانوان مجلس و اعضای هیأت مدیره مجلس انجام دادیم، نوبخت دستور اجرایی تهران پردیس را صادر کرد.

غفوری درباره برداشت از حساب مالیات مسکن مهر پردیس گفت: طی مذاکراتی که انجام دادیم دستور موقت برداشت از حساب‌های مسکن مهر پردیس با دستور معاونت امور مالیاتی صادر شد.

به گفته وی؛ هم اکنون تمامی حساب‌ها باز شده و امکان ادامه ساخت مسکن مهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه متقاضیان واحدهای مسکن مهر  تنها یک بار به ازای هر متر مربع 300 هزار تومان باید مالیات پرداخت کنند، گفت: متاسفانه طی برداشت‌های اشتباهی که انجام شده بود، تمامی حساب‌های مسکن مهر بلوکه و 6.7 میلیارد تومان از حساب‌های متقاضیان برداشت شده بود.

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس یاد آور شد: شرکت کوزوی ترکیه 7.7 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و در صورتیکه برداشت مالیات توسط امور مالیاتی ادامه یابد؛ مجبور هستیم این حساب ها را از متقاضیان دریافت کنیم.

غفوری با بیان اینکه 49 هزار و 700 واحد مسکن مهر در مرحله نازک کاری قرار دارد و 9200 واحد آن آماده واگذاری است، گفت: امسال از بودجه مصوب 80 میلیارد تومانی یارانه دولتی، یک ریال پرداخت نشده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: در صورتیکه بخواهیم بخش زیادی از مسکن مهر پردیس را نیمه اول امسال به اتمام برسانیم، 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

گفتنی است؛ در این همایش 15 شرکت از کشورهای آلمان، اتریش، ترکیه، روسیه، ایتالیا، کره جنوبی، چین و نماینده شرکت‌های آمریکایی حضور دارند.