تدابیر دولت برای اشتغال97

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جزئیات نشست شورای عالی اشتغال که امروز به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این نشست چندین دستور کار داشت که توسعه اشتغال از طریق اصلاح بافت‌های فرسوده از جمله مهم‌ترین آنان بود.

وی افزود: طرح توسعه اشتغال از طریق اصلاح بافت‌های فرسوده از طریق وزیر راه و شهرسازی ارائه شد و هدف‌گذاری برای این طرح ایجاد ۲۸۰ هزار شغل برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرای این طرح «صندوق بازآفرینی شهری» با همکاری سایر دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد که متولی آن وزارت راه و شهرسازی خواهد بود؛ در ایجاد این صندوق‌ها، محله‌های فرسوده مورد هدف طرح خواهند بود.

دستور رئیس جمهور برای احیای ناوگان حمل‌و نقل درون شهری و برون شهری

منصوری با اشاره به مصوبه دوم شورای عالی اشتغال تأکید کرد:‌ موضوع بعدی نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تجاری درون‌شهری و برون‌شهری بود که وزارت کشور مسئولیت ناوگان درون‌شهری و وزارت راه مسئولیت ناوگان برون‌شهری و همچنین وزارت صنعت مسئولیت تولید خودروهای اتوبوسی و کامیون را برعهده گرفت.

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی وزارت صنعت در سال‌های 97 و 98

وی گفت: علاوه براین در نشست امروز شورای عالی اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه خود را پیرامون ایجاد اشتغال ذیل برنامه اشتغال فراگیر ناظر بر سال‌های ۹۷ به بعد اعلام کرد و قرار شد برنامه اشتغالزایی خود را تا پایان امسال برای اجرا نهایی کند.

خروج کارورزان از شمول قانون کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه دیگر شورای عالی اشتغال را خروج کارورزان در واحدهای پذیرنده از شمول قانون کار و تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: مقررشد با نظر رئیس جمهور تا پایان سال ۹۷ هر کسی که در واحدهای پذیرنده برای آموزش کارورزان از شمول قانون کار و تأمین اجتماعی خارج شوند و بدین ترتیب کارفرمایان آزاد خواهند بود تا نیروی مهارت‌آموز جذب کنند.

بهسازی فضای کسب‌وکار اختصاصی برای فضای مجازی

منصوری، توسعه اشتغال در حوزه آ‌ی‌تی و فضای مجازی را دیگر مصوبه شورای عالی اشتغال اعلام کرد و گفت:‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح‌های مختلفی در حوزه اشتغالزایی ارائه کرد که مهم‌ترین آن توسعه اشتغال در حوزه آی‌تی و فضای مجازی و ایجاد فضای کار اختصاصی در این حوزه بود؛ تسهیل قوانین در ایجاد کسب وکارهای جدید مبتنی بر فضای مجازی یکی از این اقدامات است و علاوه به آن اتصال به بازارهای جهانی موضوع بعدی بود.

اجرای طرح تکاپو در حوزه آی تی با نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی گفت: همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد داد تا طرح تکاپو برای ایجاد اشتغال در حوزه آی تی اجرا شود و طبق این طرح پیش‌بینی شده تا برای ۱۰۰ هزار نفر در این حوزه فرصت جدید شغلی ایجاد شود.