قیمت طلا افزایش یافت

 در حالی که به دلیل نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین شاخص های بورس وال استریت و ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

پس از آنکه روز پنجشنبه دونالد ترامپ تهدید کرد که 100 میلیارد دلار دیگر بر کالاهای چینی تعرفه اعمال کند و پکن وعده داد که با ضد حمله ای شدید پاسخ این تهدید را خواهد داد، شاخص های بورس آمریکا افت کرد و شاخص داو جونز بیش از 450 واحد تنزل یافت.

کاهش شاخص های بورس موجب شد تا ارزش دلار در برابر ین و یورو کاهش یابد. دیگر عامل تضعیف ارزش دلار انتشار آمارهایی بود که نشان می داد اقتصاد آمریکا در ماه مارس پایین ترین میزان اشتغال زایی در 6 ماه گذشته را داشته است. این آمارها احتمالا فدرال رزرو را مجاب خواهد کرد که با روندی آهسته تر نرخ بهره را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.49 درصد افزایش به 1333 دلار و 3 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.57 درصد رشد به 1336 دلار و 10 سنت رسید.

راب هاورث، استراتژیست تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار توجه خیلی زیادی به دلار و بازار اوراق قرضه از جهت اینکه فدرال رزرو قرار است چه تصمیمی بگیرد نشان می دهد.»

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک گفت: «گزارش ضعیف بازار کار آمریکا به صورت نسبی موجب تقویت قیم تطلا شده، اما به طور کلی طلا هفته کاملا کاهشی ای را پشت سر گذاشته است.»

قیمت نقره نیز دیروز با 0.1 درصد کاهش به 16 دلار و 33 سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی 0.2 درصدی قرار داشت.