فروش دلار ۴۲۰۰ تومانی به مسافران آغاز شد

مسعودی ضمن تایید شروع تامین ارز از طریق بانک ملی گفت: از این پس، مسافران با در دست داشتن مدارکی که در دستورالعمل بانک مرکزی اعلام شده است می توانند تا سقف 500 یورو برای سفر به کشورهای نزدیک و هزار یورو برای سفر به کشورهای دیگر دریافت کنند.

وی افزود: مدارک لازم برای دریافت ارز، گذرنامه و روادید، برگه پرداخت عوارض خروج و بلیت هواپیماست که برای دریافت ارز باید این مدارک را به همراه کارت ملی مسافر به شعب ارزی بانک ملی تحویل داده و بعد از پرداخت معادل ریالی ارز تخصیص یافته، حواله آن را دریافت و با مراجعه به باجه های بانک ملی در فرودگاه های بین المللی، ارز خریداری شده خود را تحویل بگیرند.

مسعودی ضمن تاکید بر اینکه این دستورالعمل از صبح امروز پنجشنبه 23 فروردین ابلاغ و اجرایی شده گفت: البته به دلیل بی اطلاعی مردم از مدارکی که باید همراه خود داشته باشند، برخی از مسافران با مشکلاتی روبرو شدند اما محدودیتی برای ارائه ارز وجود ندارد و مردم می توانند در ساعات اداری با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی، ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: بر اساس قانون، هر روز نرخ جدید ارز را از بانک مرکزی دریافت می کنیم اما با توجه به اینکه طبق قانون بعد از این، دلار باید تک نرخی باشد نرخ دلار 4 هزار و 200 تومان است و ارز به هیچ وجه به نرخ دیگری به متقاضیان فروخته نمی شود.