بانک‌ها چقدر وام دادند؟

 سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی دو ماه نخست سال جاری مبلغ ۴۵۰.۹ هزار میلیارد ریال (معادل ۶۵.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۶۴.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در دو ماه ابتدایی سال جاری معادل ۱۸۱.۲هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص ۴۰.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۴۵۰.۹ هزار میلیارد ریال) است.

همچنین ۸۵.۳ درصد از ۲۱۲.۴ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل (۱۸۱.۲ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

علاوه بر این، از مجموع ۸۳۱۲۲۴ فقره تسهیلات پرداختی به کلیه بخش ها، تعداد ۲۴۶۷۱ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۸.۶ میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. در بخش خدمات نیز تعداد ۴۵۱۳۰۱ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۰.۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.