برنامه سازمان بنادر برای بی اثر کردن تحریم ها

محمد راستاد اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و راهبردی سازمان بنادر ارائه  خدمات بهینه و مناسب به صاحبان کالا، تجار و فعالان اقتصادی است، به نحوی که هزینه تمام شده ناشی از فعالیت در بنادر تجاری کشور به حداقل برسد.

وی افزود: با کاهش هزینه های بندری، رقابت پذیری در بنادر کشور برای فعالان اقتصادی به افزایش قابل توجهی خواهدیافت.

وی با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم های یک جانبه در آینده تصریح کرد: این محدودیت ها هر چند ممکن است نگرانی‌هایی یجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست های مشترک و دیدار چهره به چهره با فعالان بخش خصوصی و تشکل های صنفی تلاش خواهیم کرد مکانیزم هایی را طراحی کنیم که هم بخش صادرات کشور تقویت شود و هم برای واردات مشکلی ایجاد نشود.

راستاد گفت: با شکل گیری شهر لجستیکی در اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی هم شاهد تبدیل این دروازه اقتصادی کشور به بندر نسل سوم و حتی نسل چهارم خواهیم بود و هم فعالیت های تولیدی، صادرات مجدد و ارزش افزوده در بزرگترین بندر تجاری کشور افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران بنادر خواست تا برای بهبود مستمر خدمات و رفع دغدغه های صاحبان کالا و فعالان اقتصادی، با تشکل های صنفی آنها، تعامل و ارتباط نزدیکتری داشته باشند.