افزایش شمار بیکاران در آلمان

 آژانس اشتغال فدرال آلمان اعلام کرد شمار بیکاران آلمانی تا پایان ماه اوت به ۲.۴ میلیون نفر افزایش یافته است. با این حال در مقایسه با رقم مشابه سال قبل، تنها ۱۹۴ هزار نفر به شمار افراد بیکار افزوده شده است. دتلف شیله- رئیس این آژانس - گفت: افزایش شمار بیکاران مربوط به دلایل فصلی است و جای نگرانی نیست.

به گفته آقای شیله، بیکاری بویژه در بین جوانانی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند رو به افزایش بوده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تا پایان تعطیلات تابستانی، استخدام نیروی جدید را متوقف کرده‌اند.

در شرایطی که شمار بیکاران در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا رو به افزایش است، تعداد افراد فعال جویای کار نیز با ۶۲ هزار نفر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۲۸ هزار نفر رسیده است. با این حال مقامات آلمانی تاکید کرده‌اند که اقتصاد در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. هم‌چنین در ماه‌های اخیر بازار کار رو به بهبود بوده است و نرخ بیکاری در ماه گذشته به ۵.۳ درصد کاهش یافته بود.

موسسات تحقیقاتی اقتصادی آلمان اعلام کرده‌اند انتظار دارند شمار افراد شاغل در این کشور از ۴۴.۳ میلیون در سال ۲۰۱۷ به ۴۴.۹ میلیون در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد و نرخ بیکاری به ۵.۲ درصد برسد.