منع بکارگیری بازنشستگان وارد فاز اجرا شد

 زهرا سعیدی اظهارکرد: بعد از تایید شورای نگهبان، این قانون وارد فاز اجرایی شده است و طبق آنچه که در قانون پیش بینی شده، مدیران بازنشسته باید ظرف 60 روز استعفا دهند و دولت هم باید جدیت و پیگیری لازم را برای تحقق این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاهای دولتی، به ضرر عده ای است، گفت: اجرای این قانون منافع این عده را به خطر می اندازد و از همین رو شاهد حاشیه سازی از سوی برخی افراد و جریان‌ها در مورد آن هستیم.

سعیدی در ادامه افزود: برخی افراد برای اینکه مانع از طرح برخی مسائل شوند و بار منفی ایجاد کنند، موضوع را به سمت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌کشانند و مسایلی را مطرح می کنند که به هیچ عنوان صحت ندارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد: در حالی شاهد بروز این مسایل و حاشیه سازی‌ها هستیم که تمام موضوعات پیش بینی شده در این قانون تابع قوانین بالادستی، برنامه ششم توسعه و برنامه جامع ایثارگران است و تخطی‌ای از آنها صورت نگرفته است.  

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان خون جدیدی را به بدنه مدیریتی کشور تزریق می کند، گفت: اجرای این قانون، گام بلندی در راستای عدالت نسلی و عدالت اجتماعی است و می‌تواند روزنه امیدی برای جامعه به خصوص قشر جوان باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اجرای این قانون به معنای حذف پیشکسوتان نیست، اظهار کرد: با توجه به تبصره‌های موجود در این قانون، بازنشستگان می‌توانند به‌عنوان مشاور در اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورزی فعالیت داشته باشند و به اتخاذ تصمیمات در سازمان‌ها و ادارات کمک کنند، اما نباید تصمیم‌گیرنده نهایی باشند.