حمایت تامین اجتماعی از رسیدن شریعتمداری به کرسی وزارت کار
در حالی که نمایندگان مجلس معتقدند محمد شریعتمداری راه دشواری برای گرفتن رای اعتماد مجلس و رسیدن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، سازمان تامین اجتماعی به دفاع تمام قد و بی پرده از رسیدن این عضو هیات‌امنای سازمان به کرسی وزارت می‌پردازد.

همزمان با قرائت نامه معرفی محمدشریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار رو رفاه اجتماعی در مجلس، نمایندگان به نشانه مخالفت « دو»  را فریاد زدند و بعد از آن نیز برخی نمایندگان مجلس از فضای منفی مجلس در قبال رای اعتماد به شریعتمداری خبر دادند.

در این مورد مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: خیلی بعید است که مجلس زیر بار رای دادن به محمد شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برود.

به گفته این نماینده مجلس معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام عجیبی بود که از ناحیه دولت شاهد بودیم و این کار با هیچ محاسبه‌ای جور درنمی‌آمد.

علی اسدی‌کرم، نماینده مردم شهر بابک  هم می‌گوید: در میان وزرای پیشنهادی محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار راه سخت‌تری را برای کسب رأی اعتماد از مجلس نسبت به دیگر وزرای پیشنهادی (وزرای پیشنهادی اقتصاد، راه و صنعت) دارد.

در روزهایی که نمایندگان مجلس در انتظار برنامه‌های جدی از سوی شریعتمداری هستند تامین اجتماعی با تمام توان دفاع از تصدی او بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار قرار داده است و می‌کوشد تا کرسی وزارت کار به عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برسد.

در نخستین واکنش پیش از معرفی شریعتمداری، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست شورای معاونین، از انتخاب احتمالی دکتر محمد شریعتمداری عضو هیأت امنای این سازمان به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقبال  و اعلام کرد که از این تصمیم  حمایت بی قید و شرط خواهد داشت.

همچنین هفته‌نامه آتیه نو متعلق به سازمان تامین اجتماعی در صفحه نخست خود با عکسی از محمد شریعتمداری و تیتر «اقتصاد و رفاه در انتظار تحولی تازه» به حمایت از وزارت او پرداخت.

 

در بخشی از این مطلب آمده است: سه تن از این چهره‌ها، تازه‌نفس هستند و تازه به اردوگاه دولت اضافه شده‌اند، اما نفر چهارم که محمد شریعتمداری است، به‌تازگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت استعفا کرده و قرار است دوران تازه‌ای از خدمت خود را این بار با مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه دهد. وزارتخانه‌ای که در چند ماه گذشته دستخوش تلاطم‌های بسیار بوده و تکالیف بر زمین مانده بسیاری دارد. کارگران و بازنشستگان مدت‌هاست در انتظار ترمیم سطوح مزدی و حقوق و مزایای بازنشستگی و مستمری خود که متاثر از کاهش ارزش پول ملی دیگر قدرت خرید گذشته را ندارد، نشسته‌اند و خواست مکرر کارفرمایان و بنگاه‌های تولیدی نیز حمایت‌های بیشتر وزارتخانه از فعالیت‌های آن‌هاست. در عرصه زیربنایی و پایه‌ای رفاه و تامین‌اجتماعی هم که ناپایداری صندوق‌های بازنشستگی و گرفتاری‌های آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

سایت اطلاع‌رسانی تامین اجتماعی هم در یکی دو روز گذشته مملو از مصاحبه‌ها و مطالبی در حمایت از تصدی شریعتمداری بر وزارت کار است.

ابراهیم رستمیان مقدم، مدیر مسئول هفته‌نامه آتیه‌نو نیز در یادداشتی با عنوان «فرصتی برای کلان‌نگری درحوزه رفاه و تامین‌اجتماعی» نوشته است:  مرور تجربه پنج‌ سال گذشته در عرصه ارزیابی برنامه‌ها و کارنامه اجرایی این وزارتخانه از سوی مجلس در مقاطع رای‌اعتماد یا استیضاح (هرکدام دوبار) فارغ از نتایج این ارزیابی‌ها، گویای یک واقعیت روشن است و آن نیاز مبرم به تمرکز  بر گفتمانی متفاوت و مبتنی بر مبانی علمی و ناظر به پاسخ‌گویی به مهم‌ترین مسائل و چالش‌های کشور و مردم در عرصه کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، نه امور حاشیه‌ای و فرعی. به‌ ویژه آنکه تشدید تنگناهای اقتصادی (بر اثر رفتارهای پیمان‌شکنانه آمریکای ترامپ) و بالاگرفتن میزان فشار وارده بر زندگی نیروهای مولد و آسیب‌پذیر کشور، سطح انتظارات و توقعات از بخش رفاه و تامین‌اجتماعی را بالا برده و نگاه‌ها را بیش از پیش متوجه اهمیت جایگاه و نیز کیفیت سیاست‌ها و  برنامه‌های این وزارتخانه کرده است.

عناوین دیگری از جمله « شریعتمداری می‌تواندخواسته‌های کارگران را برآورده کند.»، «معرفی شریعتمداری اقدامی در راستای ایجاد تحول جدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است» و «شریعتمداری به حوزه کارگری نگاه تخصصی دارد و گزینه شایسته ای برای وزارت کار است» تیتر مطالبی است که در سایت سازمان تامین اجتماعی در دفاع از شریعتمداری منتشر شده است.