کسی جرات اصلاح قانون کار را ندارد
فعالان بخش خصوصی امروز در جلسه دیدار خود با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی در اتاق بازرگانی ایران به ارائه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه نایب رئیس اتاق بازرگانی حسین سلاح ورزی بیان داشت: قانون کار چند دهه پیش تدوین و تصویب شده و در طی این سال ها هیچ کس جرات اصلاح آن را ندارد این در حالی است که  ما در شرایطی هستیم که به طور غیر رسمی اعلام می شود 8 میلیون بیکار و رسمی هم نصف این رقم اعلام می شود.

وی بیان داشت: آیا ناکارآمدی قانون کار در افراد بیکار دارد یا خیر؟ در اغلب دوره ها نگاه به وزارت کار این بوده که وظیفه آن حمایت از کارگر است و به نظر می رسد وظیفه وزارت کار بیشتر تنظیم روابط کار است و ما می خواهیم با توجه به معرفی شما به عنوان گزینه وزارت کار به این موضوعات رسیدگی کنید.

* تصمیمات باید از پایین به بالا گرفته شود

کلاهی نماینده کمیسیون کارآفرینی بیان داشت: آقای جهانگیری در روز ملی صادرات اعلام  کردند همه برای ایران کمک کنند اگر ما برای ایران بخواهیم کار کنیم باید برای منافع ملی تصمیم گیریم. در حال حاضر تصمیم گیری ها  در بالا گرفته می  شود و به سمت پایین می آید در حالی که این روش باید برعکس شود. 

* وزارتخانه‌ها بیش از اندازه بزرگ هستند

ماشاء الله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون گفت: ما با آنهایی که خصومت اقتصادی و سیاسی  داریم نزدیک 50 برابر ما جی دی پی دارند و با یک میلیون نفر کار می کنند؛ ما اعتقاد داریم که چابک سازی کنید و موارد اضافه را برون سپاری کنید. بعضی از وزارتخانه‌ها بیش از حد بزرگ است و به چابک سازی نیاز است.