گوشت ارزان می‌شود؟

منصور پوریان با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در کمتر از 20 روز پنج هزارتومان کاهش یافته است، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم لاشه با دنبه از 54 هزارتومان به 48 هزارتومان کاهش داشته است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با افزایش عرضه دام زنده داخلی در روزهای آینده کاهش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

پوریان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در نتیجه تصمیم به واردات گوشت منجمد گوسفندی در سال 95 کشتار میش و دام‌های مولد متوقف شده است، افزود: هم اکنون میش و دام‌های مولد وارد چرخه تولید شده و میزان عرضه دام با افزایش زایش‌ها در شرایط مناسبی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: قبل از این تصمیم به واردات گوشت منجمد گوسفندی ، در سال 95 تا سال 96  پرواربندان 1.5 تا 2 میلیون میش و دام مولد را روانه کشتارگاه کردند.

پوریان همچنین از آغاز به فعالیت تعداد بیشتری واحدهای پرواربندی با بهبود بازار گوشت قرمز خبر داد.

وی با ابراز نگرانی از احتمال تشدید رکود در بازار دام داخلی در آینده نزدیک تاکید کرد: با افزایش تولید نگرانی از احتمال تشدید رکود در بازار دام داخلی وجود دارد و در این شرایط خروج دام زنده می‌تواند راهگشا باشد.

به گفته پوریان، اگر با ادامه ممنوعیت صادرات مسیر خروج دام‌ها از کشور فراهم نشود  قاچاق بیش از گذشته رونق پیدا خواهد کرد.

رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به سخنان وزیر درباره قاچاق سالانه 2 میلیون راس دام از کشور، گفت:  بدون شک با افزایش عرضه و تشدید رکود در بازار دام داخلی شاهد افزایش این رقم خواهیم بود.

پوریان در پایان از دولت خواست با رفع ممنوعیت صادرات دام از رشد قاچاق جلوگیری کند.