بازار متشکل ارز آزاد به زودی راه‎اندازی می‌شود

 عبدالناصر همتی در یک پست اینستاگرامی نوشت:  بازار متشکل ارز برای معامله آزاد اعم از نقد و حواله با مشارکت بانک ها و صرافی های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک به طور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه اندازی خواهد شد.

متن پیام به شرح زیر است: "یکی از دغدغه های بانک مرکزی در ماه های اخیر برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ گویی به نیازهای طبیعی مردم، راه اندازی یک بازار متشکل ارزی برای معامله آزاد، اعم از نقد و حواله اسعار بین المللی توسط کارگزاران (بانکها و صرافی های مجاز) بوده است.جلسات متعددی با حضور کارشناسان و صاحبنظران بازار ارز و سرمایه و خصوصاً بانکها و صرافی ها در بانک مرکزی تشکیل و ابعاد مختلف موضوع بررسی شد.

در نهایت، در مورد راه اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر ساز و کار حراج، با هدف کشفقیمت ارز و تسهیل تأمین نیازهای خدماتی و خرد مردم به جمع بندی رسیدیم. این بازار با مشارکت بانکها و صرافی های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک به طور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه اندازی خواهد شد.

صادرکنندگان هم می توانند در چارچوب مقررات اعلامی، بخشی از ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کنند. امیدوارم این اقدام موجب شفافیت شکل گیری نرخ تعادلی ارز شود و تجربه مفیدی برای معاملات حواله های تجاری در سامانه نیما باشد."

پست اینستاگرامی همتی به شرح زیر است: