استقبال صنعت نفت شیل آمریکا از تصمیم اوپک برای کاهش تولید

تولید‌کنندگان نفت شیل از تصمیم اوپک برای کاهش تولید خوشحال هستند.این تصمیم قیمت نفت را در روز جمعه بالا برد و در حدی نگه داشت که به نظر مقامات اجرایی نفت همچنان برایشان سود دهی دارد .

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه توافق کردند تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز از ژانویه 2019 کاهش دهند. این کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه ای بود که تحلیلگران انتظار داشتند .

قیمت نفت خام آمریکا در روز جمعه 2 درصد بالا رفت و به 52.61 دلار رسید در حالی که 4.5 درصد بالاتر در طول روز معامله می‌شد. قیمت نفت در اوایل اکتبر بیش از 76 دلار بود، ولی قبل از نشست اوپک به حدود 50 دلار در هر بشکه کاهش یافته بود.

هارول هاول، رئیس شرکت هاول در تگزاس گفت:« تا آنجایی که تولید کننده کوچکی مثل من انتظار دارد، 50 دلار یا بالاتر از آن خوب است. 50 دلار برای من مفید است».

متوقف کردن کاهش یکنواخت قیمت نفت به سمت 40 دلار در هر بشکه به شرکت‌های آمریکایی اطمینان داد که می‌توانند به طور مفید حفاری در سال آینده را گسترش دهند. در روز پنجشنبه شرکت بزرگ نفتی چورون یک بودجه مخارج سرمایه ای تعیین کرد که شامل 21 درصد افزایش در هزینه های شیل می‌شد .

استیون پروئت، مدیر اجرایی تولید کننده شیل الویشن ریسورسز گفت بدون تصمیم اوپک به عقب‌نشینی، شاهد قیمت 40 دلاری نفت بودیم. او این تصمیم اوپک را یک « آسودگی خاطر » نامید .

جرج ووماک، رئیس شرکت پترو وست انوایرومنتال، بزرگترین اپراتور نفت و گاز در میدان نفتی پرمین گفت:« این تصمیم برای ما خوب است و باعث جریان سرمایه می شود».  او گفت که شرکت های خدماتی همه بی صبرانه اوپک را تماشا می کردند .

سرمایه گذاران شیل شرکت ها را مجبور کرده اند به جای افزایش تولید، سود بیشتری به دست آورند‌. کاهش  بیشتر قیمت نفت جریان پول نقد لازم برای پوشش هزینه های تولید و توزیع پرداخت های سهامداران را کاهش می‌دهد.

« چیزی که سرمایه‌گذاران می‌خواهند ببینند نظم و انضباط در فضای قیمت کم کالاست» .

قیمت نفت بین 55 تا 56 دلار در هر بشکه یک نقطه خوب برای تولیدکننده آمریکایی و مصرف کننده آمریکایی است. قیمت ثابت نفت کلید باز گرداندن سرمایه گذار به بخش انرژی است .