حمایت کمیسیون اقتصادی از اقدامات بنیاد مستضعفان

 محمدرضا پور ابراهیمی داورانی  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت:اجرای مدل اقتصاد مقاومتی از جنوب کرمان آغاز شده که متولی آن بنیاد مستضعفان بوده و با سرعت خوبی در حال توسعه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 8 منطقه جدید به لیست اجرای مدل اقتصاد مقاومتی اضافه شده است، افزود: این مناطق براساس شاخص هایی همانند محرومیت ها، شرایط اقلیمی و اولیویت های حل محرومیت ها انتخاب می شوند که بنیاد مستضعفان روی آن کار می کند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی انجام داده و برای حل مشکلات مردم مناطق محروم همانند قلعه گنج و کرمان ظرفیت سازی کرده است، ادامه داد: این ظرفیت سازی می تواند ادامه یابد و به یک مدل واقعی در حوزه کاری تبدیل شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه می توان از ظرفیت های بخش دولتی و قانون بودجه برای رفع مشکلات مناطق محروم استفاده کرد، تاکید کرد: می توان از ظرفیت های حوزه قوانین و مقررات همانند منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی و تبصره های 16 و 18 بودجه برای توسعه مناطق محروم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نشست مشترک بعدی کمیسیون اقتصادی و بنیاد مستضعفان برای جمع بندی اقدامات در هفته های آتی برگزار می شود، افزود: کمیسیون اقتصادی از اقدامات بنیاد مستضعفان در کشور حمایت می کند تا بتوان در چارچوب مدل اقتصاد مقاومتی با حمایت بنیاد، محرومیت ها را رفع کرد.

شایان ذکر است، محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این نشست گزارشی از اقدامات بنیاد  به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه کرد و گفت: فعالیت های این بنیاد در راستای محرومیت زدایی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود که در این راستا بنیاد مستضعفان هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.