گوشت قرمز بازهم گران شد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت گوشت در بازار ادامه دار شد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان به مغازه دار و ۸۰ تا ۸۱ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی کمبود دام ناشی از قاچاق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مطرح کرد و افزود: بسیاری از مسئولان و مقامات بر این موضوع اتفاق نظر دارند که قاچاق بی رویه دام در ماه‌های اخیر دلیل اصلی نابسامانی بازار گوشت و کمبود دام زنده است.

ملکی درباره اینکه تاکنون افزایش واردات گوشت قرمز محقق نشده است، بیان کرد: با توجه به اظهارات مسئولان تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات گوشت قرمز در راستای کنترل قیمت‌ها در ایام پایانی سال انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر این امر تحقق یابد تا مجدد آرامش به بازار بازگردد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از نوسان قیمت دام زنده طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو دام زنده به سبب کمبود با نرخ ۳۵ هزار تومان در میادین توزیع می‌شود و همین موضوع موجب شده تا قیمت گوشت دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.

وی در پایان کاهش عرضه گوشت‌های وارداتی در هفته‌های اخیر را عامل دیگر گرانی‌های اخیر در بازار مطرح کرد و افزود: طی دو هفته اخیر به سبب تعطیلات ژانویه، گوشت کمتری وارد کشور شد که همین موضوع بر نوسان قیمت در بازار دامن زده است.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه رکود بر بازار گوشت گوسفندی حاکم است، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر، به سبب نوسان قیمت گوشت تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.