توزیع نامحدود گوشت تازه گوسفندی در سراسر کشور

 حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار کرد: توزیع گوشت قرمز گوسفندی گرم و گوساله منجمد وارداتی در سراسر کشور به قیمتهای هر کیلوگرم 40 و 29 هزار تومان در میادین میوه و تره بار، فروشگاههای زنجیرهای و برخی از فروشگاههای صنفی منتخب در حال انجام است. 

وی افزود: با توجه به تعدد فروشگاههای صنفی و دشوار بودن کنترل این امر، تنها واحدهای صنفی منتخب توزیع گوشت قرمز به قیمت مصوب دارند که امکان نظارت  بر روند توزیع آنها وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، ادامه داد:  روزانه 100 تا 150 تن گوشت تازه گوسفندی (شقه) به قیمت هرکیلوگرم 40 هزار تومانی و گوشت گوساله منجمد 29 هزار تومانی بدون محدویت و کشش بازار توزیع می شود.

وی تصریح کرد: قیمت انواع گوشت قرمز گرم و منجمد گوسفندی تا پایان تعطیلاتی نوروزی به همین قیمت عرضه خواهد شد و تغییری در قیمت آن صورت نمی گیرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره عرضه اجباری دنبه به همراه گوشت قرمز به نرخ دولتی دربرخی از اصناف، گفت: هیچ واحدی اجازه عرضه وشت قرمز به همراه دنبه ندارد، زیرا قیمت یاد شده برای گوشت بدون دنبه است.

وی تصریح کرد: گوشتهای که توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می شود بدون دنبه است و دنبه قبل از توزیع قطع می شود و اگر واحدی صنفی اقدام به این کار(فروش گوشت با دنبه) می کند، حتما تخلف کرده است.

ورناصری گفت: مردم درصورت مشاهده این امر آن را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا برخورد لازم با این تخلف صورت گیرد.

تعزیرات حکومتی بر قیمت گوشت ایرانی نظارت کند

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امو دام گفت: درباره گرانی گوشت قرمز تولید داخل، باید سازمانهای تعیزات حکومتی و حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نظارت لازم را داشته باشند و تحت کنترل ما نیست.

وی اظهار داشت: ما می توانیم درباره تنظیم بازار و گوشتی که در این ارتباط توزیع می شود صحبت کنیم اما باید توجه داشت که بخش زیادی از گوشتی قرمزی که در بازار توزیع می شود از منابع داخلی است و ما دخالتی در آن نداریم اما سیستم های نظارتی در این باره ورود می کنند.