عرضه اینترنتی گوشت، دست واسطه گران و دلالان را کوتاه می‌کند

 منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به اینکه عرضه اینترنتی گوشت، دست واسطه گران و دلالان را کوتاه می‌کند، اظهار کرد: با توجه به آنکه شبکه توزیع گوشت مشکلات خاص خود را دارد، از این رو فروش اینترنتی گوشت جهت کوتاه شدن دست دلالان و ارائه خدمات به شهروندان آغاز شده است.

وی افزود: اختلاف چشمگیر قیمت گوشت وارداتی با داخلی موجب شده است تا واسطه‌هایی در این زمینه ایجاد شود که این امر بر گران فروشی دامن زده است. از این رو مسئولان تنظیم بازار با فروش اینترنتی و کاهش واسطه‌ها در نظر دارند که بازار گوشت را به آرامش برسانند.

پوریان ادامه داد: شهروندان پس از ثبت نام در سایت و دادن آدرس می‌توانند کالا‌های تنظیم بازار از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ را سفارش و درب منزل تحویل بگیرند. در این طرح به هر خانواده یک سهمیه و براساس کدپستی گوشت قرمز به نرخ مصوب دولتی اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول جلوگیری از صف‌های طولانی را از جمله مزایای فروش اینترنتی برشمرد و گفت: با این طرح، توزیع مستقیم در فروشگاه‌ها حذف نخواهد شد، اما به مرور با اصلاح شبکه توزیع، گوشت به اندازه نیاز در اختیار افراد قرار می‌گیرد و درنهایت از خروج بی رویه گوشت به سمت‌های نامعلوم جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: فروش اینترنتی و به کارگیری سایر روش‌ها موجب شده است تا گوشت تنظیم بازار در اختیار تمامی شهروندان قرار گیرد.

به گفته پوریان، توزیع گوشت اینترنتی، افزایش واردات، ثبات و بازگشت آرامش به بازار گوشت داخل را در هفته‌های آتی  به همراه خواهد داشت.

رئیس شورای تامین دام کشور میزان ذخیره گوشت منجمد کشور برای ایام پایانی سال را ۲۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به میزان تولید داخل و واردات روزانه گوشت گرم، محدودیتی در عرضه نداریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده ۵۰ هزار راس دام زنده وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ثبت سفارش جدید واردات دام زنده به دیگر استان‌ها و موضوع تشدید جابه جایی دام در استان‌های مختلف پیش بینی می‌شود که بازار گوشت قرمز ظرف هفته‌های آتی به آرامش برسد.