۴۵ درصدی معاملات مسکن رشد داشته است

بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در بهمن امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل با رشد ۳۹ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۴۹.۲ درصدی روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که در بهمن ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل با رشد ۱.۷ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۵.۱ درصد افزایش داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمربنا در بهمن ماه امسال از مجموع ۹۳۴۳ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۴.۳ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است بیشترین رشد متوسط قیمت در بهمن ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۹ با ۱۰۹.۲ درصد و کمترین میزان رشد مربوط به منطقه ۱۲ با ۶۱.۲ درصد تعلق دارد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده ۲۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان در منطقه ۱ و کمترین آن با قیمت ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل با رشد ۸۹.۱ و ۸۶.۷ درصدی روبرو بوده است.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در بهمن ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل با رشد ۲۰.۴ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصدی روبرو بوده است.