بازار شکر به آرامش می‌رسد

 علی کوهستانی معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران درباره طرح تنظیم بازار اقلام اساسی شب عید اظهار کرد:  با توجه بهذخیره سازی مناسب اقلام اساسی و کالا‌های پرمصرف، محدودیتی در نوروز ۹۸نداریم چرا که کالا به میزان کافی در انبار‌های کشور موجود است.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارتاستان تهران، تمامی واحد‌های صنفی با مجوزی که از اتاق اصناف دریافت می‌کنند، اقدام به توزیع شکر و برنج با نرخ مصوب در بازار خواهند کرد.

کوهستانی نرخ مصوب هر کیلو شکر درب انبار را ۳ هزار، عمده فروشی ۳ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین برنج تایلندی هومالی با نرخ مصوب ۵ هزار و ۲۰۰ تومان درب انبار، ۵ هزار و ۴۰۰ عمده فروشی و ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در خرده فروشی و برنج تایلندی گرید b با نرخ مصوب ۴ هزار تومان درب انبار، ۴ هزار و ۲۰۰ عمده فروشی و ۴ هزار و ۵۰۰ تومان درخرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

این مقام مسئول درخصوص تنظیم بازار گوشت و مرغ با نرخ مصوب تنظیم بازار بیان کرد: توسط پشتیبانی امور دام بیش از نیاز کشور  گوشت منجمد و گرم وارداتی و گوشت مرغ، وارد شده و با نظارت وزارت صمت از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

به گفته وی، با توجه به افزایش مصرف شکر در شیرینی پزی ها، شکر با نرخ مصوب از طریق شرکت بازرگانی دولتی در اختیار اتحادیه قنادان قرار می‌گیرد.

کوهستانی درباره علل افزایش قیمت شکر در بازار بیان کرد: هم اکنون بخشی از افزایش قیمت شکر حباب کاذب است که توسط واسطه‌ها و دلالان در شب عید ایجاد می‌شود و این افزایش قیمت هیچ ارتباطی به کمبود محصول ندارد.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: با توجه به آنکه بیش از مصرف شب عید شکر ذخیره سازی شده است، از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر افزایش قیمت شکر در بازار نیست.

به گفته وی، با توجه به آغاز عرضه شکر‌های ذخیره سازی شده پیش بینی می‌شود که آرامش به بازار بازگردد و هیچگونه کمبودی در بحث عرضه شکر نداریم.

کوهستانی در توصیه‌ای به افراد بیان کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب اقلام اساسی مورد نیاز شب عید همچون برنج، شکر، میوه، گوشت و مرغ به خانوار‌ها توصیه می‌شود که به هیچ عنوان در بحث خرید شتاب زده عمل نکنند چرا که با توزیع کالا‌های تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف منتخب جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر آشفتگی و نوسان قیمت در بازار نیست.

این مقام مسئول از کاهش قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ذخیره مناسب برنج و شکر در انبارها، قیمت این اقلام در بازار شب عید افزایشی نخواهد داشت.

نرخ میوه تنظیم بازار شب عید هفته پایانی اسفند مشخص می شود

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران درباره آخرین توزیع میوه تنظیم بازار شب عید بیان کرد: طبق روال همه ساله عرضه میوه شب عید از دهه آخر اسفند در غرفه‌های میادین میوه و تره بار و مراکز ستاد تنظیم بازار آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای تنظیم بازار شب عید ۴ هزار و ۵۰۰ تن پرتقال تامسون و ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیب مرغوب کیفی دماوند در استان تهران توزیع می‌شود.

کوهستانی در پایان با اشاره به اینکه جای هیچگونه نگرانی مبنی بر تنظیم بازار میوه شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت قطعی سیب و پرتقال تنظیم بازار مشخص نیست و در دهه پایانی سال از سوی کمیته راهبردی استان و ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد.