معرفی ۵۲ محل برای توزیع گوشت گرم داخلی

 سعید راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقداماتی که این سازمان برای ایام سال نو انجام خواهد داد، گفت: با توجه به رسالت این سازمان و وضعیت اقتصادی مردم تلاش ما این است که بیش از پیش در کنار مردم باشیم و نقش بیشتری را در سبد خانوار مردم ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا جلسات متعددی برگزار شده است تا تخفیفات نسبت به سطح شهر بیشتر باشد، عنوان کرد: براساس رفتار اقتصادی مردم در گروه میوه‌جات ۳۵ تا ۴۰ درصد، فرنگی جات ۳۰ درصد و حبوبات ۲۲ درصد به شهروندان تخفیف ارائه می‌شود.

راد با بیان اینکه تا پایان هفته ۴ بازار میوه و تره بار به میادین پایتخت اضافه خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال میادین میوه و تره بار از ساعت ۸ الی ۲۱ فعالیت خواهند کرد و تنها در روز ۲۹ اسفند میادین از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه توزیع گوشت مرغ با توجه به مقداری که دولت در اختیار این سازمان قرار می‌دهد ادامه دار خواهد بود، گفت: اگر دولت گوشت تنظیم بازار را در اختیار ما قرار ندهد، آن زمان گوشت گرم داخلی را توزیع خواهیم کرد. در هر صورت میادین میوه و تره بار در توزیع گوشت تنظیم بازار تابع سیاست‌های دولت خواهند بود.

راد با بیان اینکه از امروز گوشت داخلی با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به قیمت بیرون در میادین اصلی از جمله میدان صادقیه توزیع می‌شود، تصریح کرد: امروز گوشت ران کیلویی ۱۱۴ هزار تومان، سردست کیلویی ۱۰۷ هزار تومان و قلوه گاه کیلویی ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. اتفاقاً استقبال خوبی هم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۶ هزار تن میوه از سمت میدان میوه و تره بار در سطح شهر توزیع می‌شود، عنوان کرد: میدان تره بار استان تهران ۶ استان اطراف خود را نیز تأمین می‌کند و برای همین موضوع ما توانسته‌ایم تعاملات خوبی را با اصناف داشته باشیم.

راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در میدان میوه و تره بار گفت: راه اندازی این مرکز باعث می‌شود تمام حجره‌هایی که وارد یا خارج می‌شوند، پلاکشان ثبت شود و درواقع سطح کنترل پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران درباره شیوه جمع‌آوری زباله‌های تولید شده در میدان تره بار توضیح داد: برای بازیافت زباله‌ها تا به امروز اقدامات متفاوتی انجام شده است، از جمله اینکه برخی از زباله‌ها را به دامداری‌ها می‌دادیم و در حال حاضر در نظر داریم با همکاری گروهی از دانشگاه امیرکبیر اقداماتی را برای تبدیل زباله‌ها به کمپوست و خوراک دام انجام دهیم تا استفاده بهینه‌ای اتفاق بیفتد.

وی در ادامه از رشد ۳۰ درصدی مشتری‌های سازمان میوه و تره بار خبر داد و گفت: تراکنش‌های بانکی نشان می‌دهد روزانه ۷۵۰ هزار نوبت از میادین میوه و تره بار خرید صورت می‌گیرد که مسلماً در ایام پایان سال این میزان بیشتر خواهد شد.

راد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تأمین میوه شب عید توضیح داد: با توجه به نامه نگاری‌های صورت گرفته از سوی شهردار تهران صادرات پرتقال و سیب تا ۱۵ فروردین ماه ممنوع خواهد بود، البته با توجه به اینکه فکر می‌کنیم «سیاه بهار» در پیش داریم درخواست ما این بود که تا اطلاع ثانوی این ممنوعیت ادامه داشته باشد. البته در حال حاضر دولت مجوز واردات نارنگی را صادر کرده است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده درباره خرید آنلاین عنوان کرد: در حال حاضر امکان خرید آنلاین وجود ندارد، اما اپلیکیشن وجود دارد که به وسیله آن می‌توان متوجه شد در هر میدان چه میوه‌هایی به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره آلودگی هوا به دلیل ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محوطه میدان میوه و تره بار تصریح کرد: با توجه به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک تمام پلاک‌ها خوانده شده و از این پس به طور حتم شاهد کاهش ورود خودروهای بدون معاینه به میادین خواهیم بود.

راد در پاسخ به این سوال که آیا گوشت تنظیم بازار داخلی هم با کارت ملی توزیع می‌شود یا خیر، گفت: برای دریافت این گوشت نیازی به کارت ملی نیست. در واقع توزیع گوشت داخلی در میادین میوه و تره بار از ۲۲ مردادماه سال ۹۶ ممنوع شده است، اما با توجه به وضعیت فعلی ۵۲ محل را به ستاد تنظیم بازار برای توزیع گوشت گرم داخلی معرفی کردیم.