موافقت با خرید ۲۸ فروند هواپیما توسط هما

 احمد انارکی محمدی، با اشاره به نشست امروز شورای اقتصاد و تشریح مصوبات این شورا، گفت: نشست امروز شورای اقتصاد با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار و درخواست وزارتخانه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد، با بیان اینکه در این نشست درخواست وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیما مورد بررسی قرار گرفت، افزود: براین اساس شورا با درخواست خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر، 3 فروند ایرباس جدید و 5 فروند هواپیمای ایرباس دست دوم از طریق سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موافقت کرد.

افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از ۳۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به اینکه در ادامه پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی در سال 98 مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: پس از توضیحات وزیر تصمیمات لازم درخصوص خرید محصولات زراعی دانه ای و برگ سبز چای و پیله تر ابریشم اتخاذ شد.

طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از ۳۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار خانوار در پنج شهرستان اصلاح شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری از دیگر مصوبات شورای اقتصاد براساس درخواست وزیر نفت بود، اظهار داشت: بر این اساس مصوبه طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از ۳۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار خانوار در پنج شهرستان اصلاح شد.

عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد، تصریح کرد: دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت سهامی سازمان آب برای اجرای طرح‌های آبرسانی به برخی شهرهای استان خوزستان نیز از درخواست‌های وزارت نیرو بود که در این جلسه مورد تأیید قرار گرفت./