رونق تولید موتور محرک پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی است

وحید معظمی عضو اتاق بازرگانی ایران ، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان رونق تولید اظهار کرد: رونق تولید موتور محرک  پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی است که استقلال سیاسی را نیز می‌تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به محدودیت‌های بین المللی تصریح کرد: تحریم‌های بین المللی اقتصاد کشور را هدف گرفته است و برای جلوگیری از آثار منفی بر اقتصاد باید از تولید داخلی حمایت کرد.

وی افزود: تحریم‌های بین المللی مانند تیغ دولبه عمل می‌کند، از سویی می‌تواند شرایط را برای افزایش توان تولید داخلی، مناسب کند و از طرفی در صورت عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی، به استقلال سیاسی کشور خدشه وارد می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: مقام معظم رهبری با آگاهی کامل از وضع موجود، رونق تولید را به عنوان شعار سال اعلام کردند، بنابراین مسئولان و مدیران کشور باید اهتمام خاصی به این مسئله داشته باشند و در جهت رسیدن به رونق تولید تلاش کنند.

معظمی با اشاره به پتانسیل داخلی کشور اظهار کرد: گام اول در رسیدن به رونق تولید، باور پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی است که می‌تواند منجر به شکوفایی استعداد‌های داخلی شود، امری که تحقق آن کشور را در برابر محدودیت‌های خارجی بیمه می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی ایرانی با اشاره مزیت نسبی اقتصاد کشور بیان کرد: نیروی انسانی متخصص نقطه قوت اقتصاد کشور است که باید ضمن بها دادن به آن، زمینه فعالیت آن‌ها در چرخه اقتصادی کشور فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم حذف کالا‌های وارداتی غیر ضروری بیان کرد: واردات کالا‌های مشابه داخلی، تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و سرمایه گذاری دلسرد می‌کند. دولت باید با ممنوعیت واردات کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود عرصه را برای رقابت تولیدکنندگان ایرانی فراهم کند تا ضمن خروج ارز از کشور تولید داخلی پا بگیرد.

معظمی در پایان گفت: رونق تولید بخشی از برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند به توسعه فعالیت تولیدکنندگان داخلی منجر شود.