گرانی به بازار شیشه رسید

 محمدعلی، قنبری رئیس اتحادیه شیشه و آینه با بیان اینکه طی هفته گذشته افزایش قیمت ۱۰ درصدی را در صنعت شیشه شاهد بودیم، گفت: هم‌اکنون مشکلی در این صنعت نداریم.

وی ادامه داد: چند سالی است که قیمت شیشه تغییری نداشته است و علت آن را می‌توان ازدیاد تولید در این صنعت دانست که همین موضوع باعث شد بتوانیم در این صنف، به خودکفایی کامل دست یابیم.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه با بیان اینکه ۴۰ درصد در صنعت شیشه صادرات داریم، گفت: شیشه به کشور‌هایی همچون حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق، افغانستان و حتی اروپا صادر می‌شود.

قنبری، با بیان اینکه مسائل ارزی در کشور تا حدی توانست در این صنعت تأثیر گذارد، اظهار کرد: هم‌اکنون در صنعت شیشه حدود ۵ درصد واردات داریم.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه با بیان اینکه حدود ۸۰۰ واحد صنفی شیشه در تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در سالیان گذشته، بسیاری از واحد‌های صنفی تعطیل شدند که علت این امر را می‌توان سختی کار در این صنف دانست.

وی با تأکید بر اینکه مراکز تولید شیشه در کشور زیاد است، گفت: باتوجه به قرابت و درهم تنیدگی این صنعت با مواد اولیه مورد نیاز، جهت تولید شیشه و همچنین غنای بالای معادن سیلیس و کربنات سدیم، می‌توانیم شاهد پیشرفت قابل توجهی در صنعت شیشه سازی باشیم.

به گفته قنبری، زمانی که نوسانی در بازار شکل می‌گیرد، دلالان از این موضوع سوءاستفاده کرده و به جمع آوری شیشه در بازار دست می‌زنند که باید تلاش شود دست این سوءاستفاده کنندگان در بازار قطع شود.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه با اشاره به اینکه صنعت شیشه و آینه از نمونه‌های توانمند در کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: امیدواریم این صنعت بتواند در سال رونق تولید، به شکوفایی و خودکفایی دست پیدا کند.