واحدهای خالی از سکنه اقتصاد کشور را فریز کرده است

 سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن ناشی از عدم ارائه واحدهای مسکونی ساخته شده به بازار است ، اظهار کرد: متأسفانه تعداد زیادی واحد مسکونی در کشور ساخته شده است که عرضه نمی‌شود و از این رو  می‌توانیم این واحدها  را از  طریق روش‌های مالیاتی  به بخش مسکن تزریق کنیم.

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد: حدود یک تا دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که به دلیل عدم اجرای طرح‌های مالیاتی هنوز وارد اقتصاد نشده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: متأسفانه وجود واحدهای خالی از سکنه سبب شده تا اقتصاد کشور فریز شده و در نتیجه باید با کمک اخذ مالیات از جمله مالیات واحد‌های خالی و همچنین مالیات بر عایدی سرمایه چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در بیاوریم.

بهادری با اشاره به اینکه، باید با افزایش عرضه و تولید بازار مسکن را به سمت رونق  هدایت کنیم، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط موجود برخی از مالکان با سوءاستفاده قصد دارند تا نرخ‌های اجاره را افزایش دهند که از این رو سازمان تعزیراتی باید به  این بخش ورود پیدا کند تا شاهد افزایش قیمت اجاره بیش از نرخ تورم نباشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: روش‌های مستقیم در حال حاضر برای بازار اجاره جوابگو نبوده و متأسفانه دولت نیز تصمیم دارد آسان ترین راه را برای کنترل قیمت بازار اجاره به کار گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که به مستأجران جهت رهن واحد مسکونی تسهیلات تخصیص یابد نه تنها قیمت‌های اجاره کاهش نمی‌یابد بلکه این اقدام خود منجر به افزایش جهشی قیمت‌ها می‌شود.

بهادری تصریح کرد: متأسفانه زمانی که تسهیلات خرید مسکن افزایش یافت، شاید رشد قیمت‌ها به شکل لجام گسیخته ای بودیم که با توجه به این موضوع دولت باید در ازای ارائه تسهیلات به مستأجران روش‌های دیگری را برای کنترل این بازار اجرایی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: دولت باید عرضه و تولید مسکن را در کشور افزایش دهد تا با اجرایی شدن طرح‌های مالیاتی بتواند دست دلالان و سوداگران را از این بازار کوتاه کند.