سقوط سنگین وال‌استریت پس از اقدام جدید آمریکا بر ضد چین

 دوشنبه شب، پس از این که خزانه‌داری آمریکا به دنبال سقوط شدید یوآن، اعلام کرد چین یک «دستکاری‌کننده نرخ ارز» است، شاخص‌های وال‌استریت به شدت سقوط کردند.  

اخبار اقتصادی- وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی که به شدت آتش جنگ تجاری بین چین و آمریکا را شعله‌ورتر کرد، اعلام کرد که چین را در لیست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز قرار داده است و از طریق صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با اقدامات غیر عادلانه تجاری پکن، اقدام خواهد کرد.

در جلسه معاملاتی روز دوشنبه وال‌استریت (شب دوشنبه به وقت تهران)، شاخص اس‌اندپی۵۰۰ حدود ۳ درصد سقوط کرد تا بدترین سقوط یک‌روزه خود از ۴ دسامبر تا کنون را ثبت کند. طبق داده‌های رفینیتیو، این سقوط معادل ضرری ۷۶۶ میلیارد دلاری برای این شاخص است. این ششمین سقوط متوالی اس‌اندپی است و حالا این شاخص ۶ درصد از رکورد تاریخی ۲۶ جولای خود پایین‌تر است.

داوجونز ۷۶۷.۲۷ واحد یا ۲.۹ درصد سقوط کرد و کامپوزیت نزدک هم با سقوط سنگین۳.۴۷ درصدی روبرو شد.  

طبق یک گزارش که در روز سه‌شنبه توسط شرکت مشاور جانسون اسوشیییتز، منتشر شد، بسیاری از کارکنان وال‌استریت امسال با کاهش دستمزد روبرو خواهند شد، چراکه اکثر بانک‌ها و شرکت‌های مدیریت پولی، به برنامه‌های کاهش هزینه خود ادامه خواهند داد.

به این ترتیب انتظار می‌رود بسته‌های دستمزد سالانه فروشندگان اوراق و سهام، ۱۵-۱۰ درصد کاهش یابد و مدیران سرمایه هم با کاهش دستمزدی ۵-۰ درصدی روبرو خواهند شد.