ضرورت برخورد با فروشندگانی که هنوز قیمت موبایل را کاهش نداده اند

 غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس با اشاره به اینکه قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت، گفت: علیرغم کاهش نرخ ارز و تثبیت آن، قیمت کالاها همچنان بالا است که این امر نشان دهنده این است که رابطه‌ای میان بهای کالاها و نرخ ارز وجود ندارد.

قیمت کالاها باید متناسب با اُفت نرخ ارز کاهش یابد

اخبار اقتصادی-نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت کالاها باید متناسب با کاهش نرخ ارز کم شود، افزود: دستگاه‌های نظارتی و وزارتخانه‌های مسئول مانند صنعت، معدن و تجارت باید برای کاهش قیمت کالاها متناسب با نرخ ارز تمام تلاش خود را به کار برند.

اگرچه قیمت موبایل در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده است اما باید بیش از پیش کم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: اگرچه قیمت موبایل در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده است اما باید بیش از پیش کم شود وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع ورود کنند تا قیمت ها متناسب شود.

واردات، قیمت موبایل را کاهش می‌دهد​

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با افزایش میزان واردات گوشی همراه زمینه برای کاهش قیمت موبایل فراهم می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه در دوره‌ای که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کرد بهای کالاها لحظه‌ای و در برخی موارد جلوتر از افزایش نرخ دلار گران می‌شد اما حال که شیب دلار نزولی شده است، بازار در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با طرح این سوال که اگر میان افزایش نرخ دلار و قیمت کالاها رابطه مستقیمی وجود دارد چرا با کاهش نرخ ارز قیمت‌ها موبایل کاهش چندانی پیدا نکرد؟ ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید با فروشندگان و سوءاستفاده گران برخورد کنند تا زمینه کاهش بیشتر قیمت ها فراهم شود.