افزایش سقف برداشت نقدی خودپردازهای بانکی

 براساس ضوابط تعیین شده در بانک مرکزی برای ارائه خدمات بانکی به زائران اربعین در نیمه دوم مهرماه، سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز بانکی به 500 هزار تومان افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی-بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: 1. به‌منظور رفاه حال زوار محترم، سقف برداشت از خودپردازها از تاریخ 15 تا اواخر مهر 1398 در مسیر راهپیمایی در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، روزانه پنج میلیون ریال است.

2. هموطنان عزیز به‌منظور تأمین ارز مورد نیاز خود تا سقف 100 یورو یا معادل آن به سایر ارزها می‌توانند با دردست داشتن گذرنامه و کارت ملی به صرافی‌های مجاز یا بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان مراجعه کنند.

3. به زوار عزیز توصیه می‌شود ارز مورد نیاز را در استان‌های مبدأ تهیه کنند.

 بانک های ملی و ملت، سرمایه، تجارت و ... با صدور اطلاعیه های جداگانه از افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز خبر داده و شعب منتخب را معرفی کرده اند.

روابط عمومی بانک ملی ایران، اما از افزایش سقف برداشت نقدی روزانه غیرشتابی از همه خودپردازهای این بانک از 16 تا 30 مهرماه به پنج میلیون ریال خبر داد و این مهم را اقدامی در راستای افزایش خدمات دهی به زائران اربعین برشمرد.

بانک ملت نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: این بانک با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و حسب اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف پرداخت دستگاه های خودپرداز خود را افزایش داد.

بر اساس این گزارش و با هدف خدمت رسانی هر چه باشکوه تر به زائران راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و تامین وجه نقد مورد نیاز در ایام راهپیمایی، از روز 13 تا 30 مهرماه سال جاری سقف برداشت وجه از پایانه های خودپرداز  بانک ملت برای دارندگان ملت کارت، پنج میلیون ریال خواهد بود.

همچنین بانک ملت با اعزام و استقرار چهار دستگاه خودپرداز سیار به نقاط مرزی خسروی، مهران، شملچه و همچنین چزابه، امکان دسترسی زائران را به وجه نقد در مسیرهای راهپیمایی اربعین از 15 تا 29 مهرماه 98 فراهم خواهد کرد.

برپایی موکب های بانک ملت در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان از دیگر اقدامات بانک ملت در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین خواهد بود.

همچنین شعب کشیک بانک ملت در سه استان مرزی کشور مجهز به پایانه های خودپرداز، دستگاه صدور آنی کارت و صدور رمز کارت، در روزهای یادشده، در خدمت زائران حرم حسینی خواهند بود.