آخرین مهلت ثبت نام یارانه معیشتی

اخبار اقتصادی- آخرین مهلت ثبت‌نام برای سرپرستان خانوار فردا ۲۴ دی ماه است و براساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ، نتیجه درخواست متقاضیان دریافت یارانه معیشتی از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد.

به گزارش افکار نیوز، حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی طرح بسته معیشتی در مورد مهلت درخواست و نام نویسی بازماندگان بسته معیشتی توضیحاتی ارائه داد.

نحوه ثبت نام برای طرح بسته معیشتی

میرزایی گفت که ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانواده در سایت حمایت ثبت شد که در مجموع ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار مشتمل بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر به لیست دریافت کنندگان بسته حمایت معیشتی اضافه شد.

وی ادامه داد: برای افرادی که انصراف داده و یا ثبت نام نکرده‌اند، اما به هر دلیلی متقاضی دریافت بسته حمایت معیشتی هستند و در سامانه کد دستوری *۶۳۶۹# درخواست خود را ثبت کرده اند مهلتی درنظر گرفته شده که می‌توانند درخواست خود را در سایت حمایت وارد کنند که در صورت واجد شرایط بودن، بسته معیشتی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

بر همین اساس شرایط مراجعه این افراد از سه‌شنبه 10 دی ماه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته فراهم شد.

آخرین مهلت ثبت نام یارانه معیشتی

میرزایی گفت: افراد از دهم تا بیست و چهارم دی ماه با مراجعه به سایت hemmayat.mcls.gov.ir می توانند که سرپرست خانوار با وارد کردن شماره ملی، تعیین جنسیت، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود باید درخواست اولیه را ثبت کند تا نتیجه ارسال شود.

چند درصد از مردم یارانه معیشتی دریافت نکردند؟

در حالیکه رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز مبلغ بسته معیشتی برای حدود ۶۰ میلیون نفر خبر داده، اما شواهد موجود حاکی از رد این موضوع است؛ چرا که بیش از نیمی از شهروندان، مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی نشده‌اند.

این موضوع که عده زیادی یارانه نگرفته اند بیشتر در تهران وجود دارد که در مجموع در استان تهران و شهر‌های اقماری آن ۵۷.۲ درصد از خانوار‌های یارانه بگیر مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی شدند و به حدود ۳۲ تا ۳۳ درصد شهروندان تهرانی این بسته تعلق گرفته است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی تصریح کرد: درمورد تکلیف بسته معیشتی افرادی با حقوق کمتر از پنج میلیون که نه تنها دارایی خاصی ندارند بلکه سرمایه آن‌ها هم قابل توجه نیست، این سوال در وجود دارد که درآمد و وضعیت اقتصادی آن‌ها به چه صورت محاسبه و ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید

پیگیری یارانه حمایت معیشتی / حداقل درآمد خانوارها از یارانه حمایتی

وی ادامه داد: درمورد ساختار خانواده‌ای که یارانه به حساب سرپرست آن‌ها واریز می‌شود کل وضعیت مالی اعضای خانوار از جمله شاخص‌هایی مثل خودرو، مسکن، سفر‌های خارجی، احکام حقوقی، بیمه تأمین اجتماعی در صورت تحت پوشش بودن و... ملاک است و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

میرزایی در پایان تاکید کرد: شهروندان صرفا تا بیست و چهارم دی ماه فرصت ثبت نام دارند و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.