دلیل ارسال پیامک‌ هشدار قطع برق چیست؟

چندی پیش شرکت توانیر اعلام کرد به آن دسته از مشترکان خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت داده خواهد شد. همچنین اعلام شد که متقاضیان برق می‌توانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند. با این وجود پیامک هشدار قطع برق برای برخی از مشترکان ارسال میشود.

اخبار اقتصادی - مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره چرایی این مساله گفت: این پیامک به صورت سیستمی برای مشترکان ارسال می‌شود و برق هیچ کدام از مشترکان به علت عدم پرداخت قبوض قطع نخواهد شد.

وی با بیان این‌که صنعت برق نهایت همکاری خود را با مشترکان برای پرداخت قبوض خواهد داشت، اظهار کرد: خواهش ما از مشترکانی که توانایی پرداخت دارند این است که نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که این موضوع شامل حال مشترکان تجاری نیز می‌شود، گفت: منظور از مصارف آمپری که در اطلاعیه منتشر شده آمده بود، مشترکانی هستند که میزان مصرف برق آن‌ها کم است که شامل حال مشترکان تجاری کوچک همچون مغازه ها، سوپر مارکت‌ها یا تولیدی‌های کوچک می‌شود و این تسهیلات شامل حال کارخانه‌ای که تولید کافی دارد، نخواهد شد.