امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان وزارت کار و بسیج کارگری

ابراهیم صادقی فر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، اظهار داشت: با وجود مشکلات ناشی از شرایط شیوع ویروس کرونا، جامعه کار و تلاش کشورمان ضمن رعایت تمامی موارد بهداشتی و امنیتی در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند و بسیج کارخانجات نیز همواره در شرایط خاص نقش تأثیر گذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگران داشته است.

اخبار اقتصادی- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر تلاش و همت جامعه کار و تلاش نبود در ایام سخت ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا به این راحتی نمی‌توانستیم با آن مقابله کنیم، افزود: جامعه کارگری در تولید وسایل و لوازم مورد نیاز مثل محلول‌های ضد عفونی کننده، دستکش و ماسک و سایر وسایل که حتی پیشرفته‌ترین کشورها هم با کمبود شدید آن مواجه شدند به خوبی عمل کرد.

صادقی فر گفت: با وجود اینکه مانند سال‌های قبل جشنواره ‌های دسته جمعی در هفته کارگر برگزار نمی‌شود ولی با درایت و حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ساختار برنامه‌های هفته کار و کارگر تغییرکرد و مقرر شداین برنامه‌ها از طریق فضای مجازی انجام و سایر برنامه‌ها از جمله معرفی کارگران نمونه نیز در این چار چوب برگزار شود.

وی بسیج را بهترین یار و همراه همیشگی جامعه کار و تولید دانست و افزود: بسیج کارگران و کارخانجات در این موقعیت بازهم به کمک جامعه کار و تولید آمد و امیدوارم با اجرای دقیق این تفاهم نامه تلاش شود تا خروجی آن مطلوب و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه کار، تولید، شادابی و نشاط کارگران باشد.

همچنین حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات نیز با تبریک هفته کارگر و تقدیر از جامعه پزشکی کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، افزود: کارگران و کارخانجات نیز با تلاش‌ها و زحمات خود نقش مکمل و تأثیر گذاری در این ایام دارند و کارگران کارخانجات با ایثار و رشادت اجازه ندادند که جامعه پزشکی احساس کمبود کند و در حقیقت این دو بخش مکمل یکدیگرند.

وی با بیان اینکه کارگران در این ایام با تلاش شبانه روزی واقعاً ایثار کردند تا مردم هیچ کمبودی را حس نکنند، افزود: بیشتر کشورهای مطرح جهان هنوزهم با کمبود وسایل و مواد ضد عفونی کننده مواجهند ولی کارگران ما با شیفت کاری فشرده به نام شیفت ایثار، خیلی زود احتیاج جامعه پزشکی را برطرف کردند.

رعیتی فرد تصریح کرد: در کشور کارخانجات وجود داشت که وقتی کشور احساس نیاز کرد با گذشت و ایثار، خط تولید خود را تغییر دادند تا سهمی در سلامت و تندرستی جامعه داشته باشند.

وی خاطرنشان می‌سازد: موضوع ارتقا فرهنگ کار و بهره وری در جامعه کار و تولید، افزایش سطح توانمندی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کارگران، ارتقا سطح دانش، شناخت و مهارت‌های زندگی در کارگران و خانواده‌های آنان، توسعه و بهبود فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در جامعه کار و تولید از جمله مهمترین مفاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات بود.