زمان واریز بیمه بیکاری اسفند ماه مشخص شد

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس توافق سازمان تامین اجتماعی و دولت مقرر شد ارقام مزبور مطابق میانگین تعداد بیمه بیکاری در پنج سال گذشته، توسط منابع تامین اجتماعی و مازاد بر آن از طریق منابع دولتی پرداخت شود.

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد: با دستور رییس جمهوری ۵۰ هزار میلیارد ریال برای تامین اعتبار بیمه بیکاری دوران کرونا در نظر گرفته شده است.

سالاری اظهار داشت: از مجموع افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری اسفند سال گذشته، پس از پالایش وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی فهرست ۲۴۰ هزار نفری به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.
وی با اشاره به درخواست سازمان برنامه و بودجه برای ارائه شماره شبای بانکی متقاضیان گفت: در روزهای گذشته از مجموع شماره حساب‌هایی که نزد ۶ بانک موجود است قریب یکصد هزار شماره شبا دریافت و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و بقیه شماره‌ها نیز در روزهای آینده از چهار بانک دیگر دریافت و به این سازمان داده خواهد شد و تا آخر هفته آینده، کل بیمه بیکاری اسفند به حساب متقاضیان واریز می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: این پرداخت مربوط به ماه اسفند سال گذشته است و فهرست متقاضیان دریافت بیمه بیکاری فروردین سال جاری نیز بر اساس شرایط تفاهم اعلام شده با دولت ظرف چند روز آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ماه‌های عادی ۹۶ هزار میلیارد ریال مجموع هزینه‌های تامین اجتماعی می‌شد که ۶۷ هزار میلیارد ریال مربوط به رقم مستمری‌ها، ۲۳ هزار میلیارد مربوط به درمان اعم از مطالبات واحدهای تابعه وزارت بهداشت، واحدهای غیرتابعه وزارت بهداشت و خصوصی‌ها و همچنین واحدهای تملیکی و همچنین ۶ هزار میلیارد مربوط به سایر هزینه‌ها بود در حالی که در ماه‌های عادی ۹۰ هزار میلیارد ریال، وجوه دریافتی بیمه است.
سالاری هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی در سال جدید را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۸۲ هزار میلیارد ریال بابت پرداخت مستمری‌ها، ۲۸ هزار میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان و قریب ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت هزینه‌های متفرقه صرف می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته مطالبات تابعه وزارت بهداشت و غیرتابعه با ۱۸ ماه معوقه مواجه شد که امسال معوقات مراکر تابعه وازرت بهداست به صفر و غیرتابعه وزارت بهداشت به سه ماه تقلیل یافته است.