خبری خوش برای زنان سرپرست خانوار و خانواده معلولین!

پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه، تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانوارهای دارای معلول و زنان سرپرست خانوار میان سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به امضا رسید.

اخبار اقتصادی- قبادی رئیس سازمان بهزیستی در این مراسم با بیان اینکه تاکنون این سازمان ۱۲۳ هزار واحد برای مددجویان ساخته است، گفت: ۸۷ هزار واحد مسکونی از این واحدها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مددجویان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۶ ماه ا خیر ۲۱ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفته افزود: ۱۴ هزار خانوار دارای دو معلول و بیشتر داریم که به ۸ هزار و ۷۰۰ خانوار، واحد مسکونی تحویل شده است سایر خانوارهای دارای دو معلول به بالا نیز تا پایان سال جاری با همکاری بنیاد مستضعفان خانه دار می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی درباره تفاهم نامه سه جانبه امروز نیز گفت: بر اساس این تفاهم نامه، ۱۵ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای عضو معلول واگذار می‌شود که در فاز نخست ۱۵۰۰ خانوار دارای عضو شدید و خیلی شدید تا پایان امسال تحویل می‌شود که کلیه مراحل ساخت مسکن از طراحی و صدور پروانه تا صدور پایان کار با مشارکت بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم و بهزیستی است.

به گفته قبادی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هزینه ساخت هر متر مربع از این ۱۵۰۰ واحد است که ۷۵ درصد هزینه را بهزیستی و ۲۵ درصد باقی مانده را قرارگاه خاتم متقبل شده است، بنیاد مسکن نیز برای آن دسته از خانوارهایی که نمی‌توانند زمین ساخت این واحدها را تهیه کنند زمین به رایگان تهیه کرده و همچنین هزینه پروانه ساخت از سوی بنیاد مسکن تقبل شده است.

در ادامه این مراسم سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه در کنار ابر پروژه‌های عمرانی مأموریت رسیدگی به محرومان را نیز بر عهده دارد نیز گفت: در ۱۸۵ نقطه کشور پروژه عمرانی در دست ساخت داریم همچنین در کنار محرومیت زدایی، اشتغالزایی در مناطق محروم را آغاز کرده ایم که احداث کارگاه‌های خیاطی، گلخانه، میوه خشک کنی و کشاورزی را تدارک دیده ایم.

فرمانده قرارگاه خاتم در مورد تفاهم نامه امروز گفت: سال گذشته تفاهم نامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلول با بهزیستی به امضا رسید که سال جاری فاز نخست آن شامل ۱۵۰۰ واحد را به بهزیستی تحویل می‌دهیم.

همچنین علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این نشست گفت: این بنیاد برای ساخت این ۱۵۰۰ واحد تهیه رایگان زمین یک سوم واحدها را تقبل کرده است.

وی افزود: هر خانواری که مایل باشد می‌تواند تسهیلات ۴۰ میلیونی ساخت مسکن با سود ۴ درصدی را که ضمانت آن با سفته زنجیره‌ای است برای افزایش سطح زیربنای در نظر گرفته شده استفاده کند.