آمادگی استان مرکزی برای پذیرش سرمایه گذاری در حوزه تولید دارو

سید علی آقازاده ۱۸ خردادماه در آیین افتتاح فاز نخست اولین شهرک مواد موثر دارویی در خاورمیانه که در شهر صنعتی شهید بابایی بازنه شهرستان شازند انجام شد، بیان کرد: استان مرکزی تا امروز قطب صنعت کشور بوده است و از امروز با افتتاح این شهرک در واقع قطب داروسازی کشور نیز خواهد بود.

اخبار اقتصادی- وی با بیان اینکه علاوه بر شهرستان شازند، شهرستان های ساوه و اراک نیز شاهد فعالیت کانون ها و کارگاه های بزرگ داروسازی هستند، گفت: سال گذشته حدود سه واحد داروسازی با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و امروز می توان این استان را قطب داروسازی کشور نیز نامید.

استاندار مرکزی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان مرکزی، این استان پذیرای سرمایه گذاران و متقاضیان صنعت و واحدهای تولید دارو خواهد بود، چراکه زیرساخت های لازم در این استان فراهم است، همچنین نزدیکی به تهران می تواند مزیت دیگری برای استان باشد.

وی افزود: پنج میلیون دلار هزینه شده است که امروز بزرگترین شهرک مواد موثره دارو در این منطقه از استان مرکزی افتتاح شود.

آقازاده با اشاره به اینکه امروز ایران بسیاری از کشورهای بزرگ و پیشرفته جهان در بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و این کشورها به دنبال کسب تجربه از ایران هستند، گفت: این موفقیت نه تنها در موضوع کرونا بلکه در حوزه بهداشتی و درمانی مسبوق به سابقه است و نحوه مدیریت کرونا اوج این موفقیت ها بوده است. باید قدردان این زحمات بود و با رعایت موارد بهداشتی از این شرایط سخت عبور کرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی در مدیریت و مقابله با کرونا موفق بوده است، با وجود اینکه این استان دومین استان درگیر با کرونا بود، اما امروز در حوزه تعداد مبتلایان در جایگاه ۲۱ کشور قرار دارد و این موفقیت حاصل مدیریت خوب و همکاری مردم بوده است و باید حواسمان باشد که این شرایط از دست نرود.