تقسیم بودجه در کشور عادلانه نیست و می‌طلبد ساختار نظام بودجه اصلاح شود

حمید زارعی با اعتراض شدید با انتقاد از بی توجهی به مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با خواندن ابیاتی اظهار کرد: "ز دانا بپرسید پس دادگر /که فرهنگ بهتر بود یا گهر /چنین داد پاسخ به او رهنمون /که فرهنگ باشد ز گوهر فزون /گهر بی هنر زار و خوار است و سست /به فرهنگ باشد روان درست" من از بابت بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر معترض و گله مندم.

اخبار اقتصادی- وی افزود: اختصاص این اعتبار اندک دهن کجی به هنرمندانی است که صد در صد آن ها در سطح شهرستان از دولت حمایت کرده و شاکله اصلی ستاد روحانی را جامعه فرهنگی و هنری تشکیل داده بودند. جامعه فرهنگی و هنری علاوه بر افتخار آفرینی های فراوان در تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی نقش آفرین بوده اند.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی ادامه داد: ما در چند سال پیش با حمایت خیرین فضاهای متعددی ساخته ایم و باعث شد سرانه فضای هنری دشتی در سطح استان اول باشد و همچنین با کمک خیرین تعداد قابل توجهی کتابخانه مدرسه ای و کلاسی بسازیم و حدود یک میلیارد تومان کتاب فقط به مدارس اهدا کنیم.

زارعی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید فرهنگ مثل هوا است و مسئله فرهنگ یک موضوع حیاتی در جامعه است و تا فرهنگ تقویت نشود پیشرفت های مادی هم حاصل نمی شود اما چنین برخوردی با یک مجموعه فرهنگی پسندیده نیست.

تقسیم بودجه در کشور عادلانه نیست

وی همچنین با مخاطب قرار دادن نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقسیم بودجه در کشور عادلانه نیست و می طلبد ساختار نظام بودجه اصلاح شود.

حمید زارعی تصریح کرد: شهرستان دشتی با وجود این که از جهت وسعت شهرستانی وسیع و بخش زیادی از آن کوهستانی است اما در تخصیص بودجه شهرستان پنجم و ششم است، علی رغم این که هزاران ساعت کار کارشناسی شده و برنامه توسعه بیست ساله نوشته شده اما پایبندی به آن وجود ندارد. باید ریال به ریال بودجه کشور با منطق و برنامه هزینه شود.

این مسئول عنوان کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از عمر جمهوری اسلامی هنوز مشکلات اصلی ما جاده، برق و آب است و دلیل بالا بودن آسیب های اجتماعی، بی توجهی به حوزه فرهنگ است.

اگر نفت سرمایه ملّی است چرا همه به طور یکسان از آن بهره نمی‌برند؟

وی تصریح کرد: اگر نفت سرمایه ملّی است چرا همه به طور یکسان از آن بهره نمی برند و چرا باید بودجه روابط عمومی منطقه ویژه ده ها برابر حتی بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و زیر مجموعه های آن باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی اضافه کرد: اگر سبد خانواده ‌های ما از فرهنگ خالی است و این همه شعارهای عرفانی و فرهنگی و معنوی که گوش همه را کَر کرده است حاصلی در زمینه تولید ندارد و نتیجه ‌اش قابل لمس نیست بابت بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر است.

زارعی تاکید کرد: فرهنگ و هنر نیاز به حمایت دارد و نیازمند این است که هنرمندانش بتوانند روی پای خود بایستند و چیزی تولید کنند که ماندگار باشد و این اتفاق به شرطی رخ می ‌دهد که بتوان بودجه بیشتری را به امور فرهنگی و هنری اختصاص داد.