ارزانی میوه در راه است!

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، تولید میوه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

اخبار اقتصادی- او قیمت هر کیلو گیلاس تکدانه در میدان عمده فروشی را ۱۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو زردآلو ۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان، آلبالو ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان، هلو ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، شلیل ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان، هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، طالبی ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و خربزه ۳ تا ۴ هزار تومان است.

 

گیلاس تکدانه ۱۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان
زردآلو ۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان
آلبالو ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان
هلو ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان
شلیل ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان
هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان
طالبی ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
خربزه ۳ تا ۴ هزار تومان

دارایی نژاد از کاهش  قیمت میوه  در بازار خبر داد و گفت: با عرضه محصول از منطقه دشت مغان، آذربایجان، دماوند و ارومیه پیش بینی می‌شود که از ابتدای مرداد قیمت تمامی محصولات ۱۰ درصد کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از افت  قیمت موز  در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به گرمای هوا و عرضه میوه‌های تابستانه تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به علل گرانی انبه در بازار بیان کرد: با توجه به واردات انبه با ارز آزاد و شرایط سخت قرنطینه، قیمت انبه با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

او از افزایش ۵ هزار تومانی قیمت انبه خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو انبه از ۲۵ هزار تومان به ۳۳ هزار تومان رسیده است.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت میوه ۱۰ درصد در بازار کاهش یابد.