پربیننده‌ترین نمادهای بازار بورس در 5 مرداد 99

امروز یکشنبه (۵ مرداد) بازار با رشد کار خود را آغاز کرد، اما در ادامه با افزایش عرضه شاخص کل اُفت کرد.

اخبار اقتصادی- شاخص کل بورس در ۱۱:۰۰ با اُفت ۱۱۵۱۸ واحدی وارد کانال ۱,۹۴۱,۳۹۱ شد.

ارزش بازار ۷۲,۵۸۳,۹۲۴ میلیارد ریال،ارزش معاملات ۸۰,۳۳۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۳.۷۳۰ میلیارد سهم است.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۱۶۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۹۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فارس ۵۲۹۳ واحد منفی، فولاد ۴۶۹۹ واحد منفی، فملی ۳۰۷۴ واحد منفی، شتران ۲۵۶۸ واحد مثبت، شبندر ۲۰۳۶ واحد مثبت، پارسان ۱۷۴۹ واحد منفی و تاپیکو ۱۶۶۸ واحد منفی هستند.

بیشترین حجم معاملات مربوط به نماد های ذوب ۴۲۵.۷ میلیون سهم، وپارس ۲۷۴.۱ میلیون سهم، وغدیر ۲۶۶.۴ میلیون سهم، وتجارت ۲۵۶.۵ میلیون سهم و وبصادر ۱۸۹.۲ میلیون سهم است.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های فولاد، وغدیر و فملی در گروه پربیننده‌ترین‌های بازار بورس قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید: ارزش سهام عدالت خود را ببینید


در حال حاضر افزایش فشار عرضه، اکثر نمادهای بزرگ را به صف فروش رسانده است.

در ساعت ۱۱:۱۵ افزایش تقاضا نماد وتجارت را مجددا به مدار مثبت بازگرداند. وبصادر با رشد بیش از ۳ درصد قیمت همراه شد.

فولاد با صف فروش بالای ۲۰۰ میلیون سهم در قیمت ۲۲۰۳ تومان معامله می‌شود.

محصولات دارویی هم نوسانی داد و ستد می‌شوند. نمادهای برکت٬ دجابر٬ دلقما٬ دابور٬ کی_ بی_سی و درهآور با افزایش تقاضا همراه هستند. نماد های دتولید٬ دزهراوی٬ والبر٬ دعبید٬ ریشمک و دبالک پر عرضه هستند. کاسپین متعادل است.

در ساعت ۱۱:۲۰ جمع صف‌های خرید به حدود هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

بیشترین سفارش در صفوف خرید ونیکی، پترول و وآیند به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران دو هزار و ۳۸ میلیارد تومان معادل هشت درصد کل سهام شرکت تقاضای خرید وجود دارد.

بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش فولاد، خزامیا و خپارس در نوبت انتظار است؛ گفتنی است حجم صف نوش مازندران (غنوش) به ۸.۸ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان و هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه خودرو و ساخت قطعات با فشار فروش ۷۸۰ میلیارد تومانی همراه است.

در مجموع ۱۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۴ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۲۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

ساعت ۱۱:۳۰ نماد خساپا بعد از برگزاری مجمع سالانه بازگشایی شد.