مشخصات فنی هایما S۷ توربو و ام وی ام X۵۵ +عکس

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،  هایما S7 توربو  وام وی ام X55 است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

معرفی هایما S7 توربو:

اخبار اقتصادی- هایما S7 توربو  یکی از خودروهای ساخت کشور چین است که از سال ۲۰۱۴ طراحی شده و در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان کراس اووری تک دیفرانسیل و تنها در تیپ «اتوماتیک» به بازار کشور معرفی شده است. این خودرو مجهز به ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و حجم موتور ۱۷۹۵ سی سی است. این خودرو دارای حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است.

 هایما S7 توربو

این خودرو چینی دارای سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA و سیستم کنترل کشش TCS است.

از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به فرمان برقی، نشانگر باز بودن کمربند جلو به همراه آلارم، ایزوفیکس (امکان نصب صندلی کودک)،  سپرجلو جدید، جلو پنجره جدید، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره‌های درب‌ها، کنسول میانی صندلی جلو و عقب، تودوزی چرمی ۲ رنگ، فرمان MFC (دکمه‌های کنترل سیستم صوتی - کروز کنترل و بلوتوث بر روی فرمان) و شیشه جانبی دودی است.

  هایما S7 توربو

علاوه بر این، این خودرو چینی دارای ریموت کنترل قفل مرکزی، کامپیوتر سفری، چراغ روز، سانروف برقی، اسپویلر، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید و سنسور باران،  فرمان قابل تنظیم در ۴ جهت، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی،  دوربین ۳۶۰ درجه ، سنسور دنده عقب، قفل کودک، قفل اتوماتیک درب‌ها در سرعت، چراغ روشن در زمان باز بودن درب‌ها، سیستم ضد سرقت موتور، سامانه کنترل باد تایر (TPMS) و قطع سوخت بهنگام تصادف است.

  هایما S7 توربو

معرفی ام وی ام X55:

ام وی ام X55 دیگر خودرو چینی است که از سال ۲۰۱۸ طراحی شده است. این خودرو دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی است. از امکانات این خودرو می توان به سیستم ترمز پارک برقی، سیستم Auto Hold ، قابلیت کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند،  روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف دو حالته، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین داینامیک حساس به زاویه خطوط فرمان،  سنسور پارک عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

  ام وی ام X55

از دیگر امکانات این خودرو سیستم رانندگی اقتصادی Eco-Sport Mode ، فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS ، آینه‌های جمع شونده برقی ، چراغ مخصوص روز، سیستم ورود بدون کلید و تهویه برقی است. طراحی کابین ام وی ام x۵۵ با الگوبرداری از چری تیگو ۷ انجام شده و فرمان این دو خودرو کاملا شبیه به یکدیگر است. در مجموع طراحی این خودرو نمره قابل قبولی دریافت کرده است.

  ام وی ام X55

گفتنی است این پلتفرم در سال ۲۰۱۶ در دستان چری قرار گرفت و آن‌طور که مدیران این شرکت می‌گویند، چری در ساخت پلتفرم T۱X هم از دانش فنی جگوار-لندرور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است. ام وی ام X۵۵ جایی بین دو خودرو ام وی ام X۲۲ و X۳۳ قرار می‌گیرد و می‌تواند خلا موجود بین این دو کلاس را پر کند. ام وی ام X۵۵ در کشور چین در دو نسخه با موتور‌های ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود که در نسخه توربو قدرت موتور به ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۱۰ نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت، امکان سفارش دو جعبه دنده اتوماتیک CVT و ۶ سرعته دو کلاچه وجود دارد.

  ام وی ام X55

خودرو
هایما S7 توربو ام وی ام X55
کشور سازنده
 
چین
 
چین
سال (طراحی)
2014 2018
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1795سی سی 1498سی سی
حداکثر قدرت
170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
230 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1545 کیلوگرم 1360 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4530 طول - 1830 عرض - 1730 ارتفاع 4358 طول - 1830 عرض - 1670 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2619 میلیمتر 2630 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
61 لیتر 51 لیتر
ترمز و پایداری
سیستم ترمز ضدقفل ABS - سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD - سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP - سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA - سیستم کنترل کشش TCS جلو دیسکی خنک شونده، عقب دیسکی و مجهز به سیستم ABS و EBD و ESP – سیستم های پایداری TCS و HHC و HDC و EBA
کیسه هوا
راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد) کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی
سیستم صوتی
صفحه نمایش 7 اینچی با امکان پخش MP3 و دارای پورت AUX و USB و GPS +SD و بلوتوث هندزفری مانیتور 9 اینچی لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو استریو - قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث