راه اندازی بازارچه مرزی چیلات دهلران بعد از اربعین

استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام با بیان اینکه مرز چیلات دهلران از نظر کشور ایران دارای زیرساخت های لازم است و مجوز های مورد نیاز نیز اخذ شده است، افزود: از طرف کشور عراق فعلا مجوز راه اتدازی مرز چیلات دهلران اخذ نشده و در حوزه نخست وزیری این کشور قرار دارد که پس از اخذ این مجوز، مرز چیلات دهلران رسما افتتاح می شود.

 

محمدرضا مروارید در ادامه افزود: برای خدمات رسانی بیشتر به زوار حسینی، تعداد 150 آمبولانس و 10 بالگرد در حالت آماده باش هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در بازگشت زوار از عتبات عالیات به کشور حدود 30 درصد از افرادی که از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کربلا شده اند از مرز مهران به کشور بر می گردند، افزود: پیش بینی می کنیم در روز بیش از 290 هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگردند که در تلاشیم بازگشت زوار حسینی با کمترین مشکل انجام شود.

 

استاندار ایلام همچنین گفت: 30 درصد پارکینگ های داخل شهر مهران هنوز جا دارند و از امروز به بعد، از پارکینگ بزرگ اربعین و برکت استفاده می کنیم.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم حدود 120 هزار خودرو در پارکینگ های مختلف در مهران پارک شوند، اظهار کرد: در زمان برگشت حدود 35 درصد از زوار حسینی از مسیر دهلران عبور خواهند کرد.

 

پولادی معاون امور عمرانی استاندار هم در این نشست با اشاره به کارهای زیرساختی مطلوبی که در مهران انجام شده، افزود: مسیر صالح آباد به مهران تا اربعین سال آینده به طور کامل چهارخطه خواهد شد.

 

شاپور پولاری افزود: در ایام اربعین امسال، پارکینگ های مناسبی در نظر گرفته شد و پیش بینی ما این است که از لحاظ پارکینگ هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: با طراحی های قبلی، هیچ تداخلی بین اتوبوس های درون شهری و برون شهری نخواهیم داشت و گره ترافیکی در مهران ایجاد نمی شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 25 دستگاه آتش نشانی، 40 تانکر آبرسانی، 35 دستگاه حمل زباله و پسماند در مهران مستقر هستند.

 

پولادی با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر کارهای عمرانی با اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین و منابع مختلف خارج استانی انجام شده است، گفت: باید تمام تلاش خود رو به کار بگیریم تا خادمین خوبی برای زوار حسینی باشیم.

 

حشمت اله عسگری معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: در کمیته پشتیبانی اربعین و با همت مردم و خیرین، 280 موکب در شهر مهران و مسیر پل زایر تا پایانه ساماندهی شده است.

 

وی افزود: با همت خیرین 100 میلیارد تومان برای خدمات رسانی زوار حسینی هزینه می شود.