گام به گام با لیفت با نخ جدید ترین روش زیبایی صورت

شل شدن و چین و چروک پوست صورت با بالا رفتن سن امری اجتناب ناپذیر است. از گذشته های دور انسان همواره در تلاش است تا روند پیر شدن را به تاخیر بیاندازد و ظاهری جوان و زیبا داشته باشد. تا چند سال پیش جراحی لیفت صورت تنها راه برای از بین بردن حالت افتاده پوست و چین و چروک های آن بود امروزه روش جدیدی جایگزین جراحی شده که  لیفت با نخ نام دارد و برای کسانی که تمایلی به انجام جراحی ندارند و به دنبال بهبودی سریع هستند راه حلی بسیار مناسب است. لیفت با نخ یکی از محبوب ترین و موثرترین

روش ها برای صاف کردن چین و چروک های عمیق صورت حتی در سنین بالاست.

 لیفت با نخ چگونه انجام میشود؟

مراحل درمان لیفت صورت با نخ دکتر حاتمی به این گونه است که ابتدا قسمت هایی از پوست صورت که قرار است لیفت(کشیده) شوند را علامت گذاری میکند سپس این قسمت ها را با استفاده از بی حس کننده موضعی، بی حس میکند بعد از بی حسی پزشک یک سوزن نازک را با نخی که به آن متصل است به پوست شما وارد میکند و آن را از زیر سطح پوست عبور میدهد سپس این نخ به منظور کشیدن و صاف کردن پوست کشیده میشود.در حین انجام این عمل نخ از لایه های بالایی و میانی اپیدرم رد میشود و پس از ثابت شدن ناحیه خاصی از صورت را میکشد تمام این مراحل در مدت زمانی کمتر از یک ساعت انجام میشوند.

تفاوت بین عمل لیفت صورت و لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت در واقع یک عمل جراحی است که برای از بین بردن چین و چروک و شلی پوست از آن استفاده میشود در این روش فرد تحت بیهوشی قرار میگیرد و طی این عمل قسمتی از پوست صورت توسط جراح برش داده میشود و بعد از برش دادن پوست اضافی این قسمت با استفاده از بخیه بسته میشود و این باعث میشود پوست کشیده و در نتیجه صاف شود کسانی که روش جراحی لیفت صورت را انتخاب میکنند برای بهبودی کامل و مشاهده نتیجه نهایی به چند هفته تا چند ماه زمان احتیاج دارند.

اما روش لیفت با نخ تحت بی حسی موضعی انجام شده و نیز بدون هیچگونه برش و آسیب صورت میگیرد در این روش فرد بلافاصله پس از اتمام فرآیند میتواند به زندگی و فعالیت های عادی خود  برگردد و نتایج بعد از تمام شدن فرآیند کاملا قابل مشاهده است همچنین اگر فرد از نتیجه کار رضایت نداشت جراح میتواند به راحتی محل نخ را دوباره تنظیم کند یا حتی آن را با نخ دیگری جایگزین کند.نکته قابل توجه دیگر  که این روش در مقایسه با عمل جراحی لیفت صورت کاملا مقرون به صرفه است.

مزایای استفاده از روش لیفت با نخ:

مهمترین مزیت این روش طبیعی بودن نتیجه کار است به عنوان مثال جراحی لیفت صورت اپیدرم پوست را به حدی میکشد که چهره حالت غیرطبیعی میگیرد و فرم لب ها و گونه ها تغییر میکند اما روش لیفت با نخ پوست را صاف و شاداب میکند بدون این که فرم چهره فرد تغییر کند و حالت غیرطبیعی به خود بگیرد. البته که باید بگوییم هزینه لیفت بینی بدون جراحی نیز بسیار کم تر از باقی روش ها می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به منبع مراجعه کنید.

2

لیفت با نخ چیست؟

این روش شامل وارد کردن نخ های ظریف و نازک به پوست صورت که قابل جذب هستند میباشد در واقع در این روش جراح به جای برش دادن قسمتی از پوست صورت نخ های قابل جذب را با یک سوزن نازک وارد پوست صورت میکند و بعد از کشیدن پوست به اندازه کافی سوزن را خارج میکند این نخ ها علاوه بر این که به کشیده شدن پوست کمک میکنند با یک روش دیگر با پیری پوست شما مقابله میکند در واقع در مناطقی که به دلیل ورود نخ ها به پوست زخم های جزئی ایجاد شده،به دلیل پاسخ بدن برای بهبودی در این نوحی مقدار زیادی  کلاژن تولید میشود.

کلاژن چه فایده ای برای پوست دارد؟

کلاژن پروتئینی است که باعث انعطاف پذیری پوست میشود بدن انسان به طور طبیعی کلاژن تولید میکند اما با بالا رفتن سن تولید این پروتئین بسیار کم میشود در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را از دست میدهد و حالت شل و افتاده ای به خود میگیرد و همچنین ضخامت پوست نیز کمتر میشود این کاهش ضخامت و انعطاف عامل مهمی در ایجاد چین و چروک پوست است. از آن جا که نخ های مورد استفاده در روش لیفت با نخ در شش ماه اول جذب میشوند باعث افزایش تولید کلاژن طبیعی میشوند که میتواند پوست شما را کاملا سفت و شاداب کند و آن را از حالت افتادگی و شلی خارج کند.

3
 

مناطق مناسب پوست برای لیفت با نخ:

این روش برای نواحی از صورت انتخاب میشود که آویزان و شل شده اند و پوست آن ها دچار افتادگی شده است این نواحی عبارتند از:

خط ابرو،ناحیه زیر چشم،پیشانی،گونه ها،خط فک

در واقع این روش برای افرادی مناسب  است که میخواهند لیفت صورت،ابرو یا خط فک بدون عمل جراحی انجام دهند.

 چه کارهایی باید قبل از روش درمانی لیفت با نخ انجام شود؟

پزشک شما با توجه به نوع پوست شما برنامه ای مراقبتی برای شما در نظر خواهد گرفت اما دستورالعمل های معمول ارائه شده به شرح زیر است:

1)حداقل یک هفته قبل از انجام لیفت صورت از استعمال دخانیات و انواع نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنید زیرا باعث کمبود آب در پوست میشود و حتی میتواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

2)حداقل دو روز قبل از درمان از مصرف سیر،روغن ماهی،چای های سبز و زنجبیل خودداری کنید

3)از مصرف داروهای بر پایه آسپرین مانند ناپروکسن،نوروفن و ایبوپروفن خودداری کنید زیرا باعث خونریزی و عوارض جانبی ناخواسته زیادی میشود.

4)از انجام تمرینات ورزشی سخت و رفتن به اتاق سونا بخار خودداری کنید.

چه کارهایی باید بعد از درمان لیفت با نخ انجام شود؟

این روش درمانی حداقل زمان بهبودی را بین روش های مشابه دارد اما توصیه هایی در این زمینه وجود دارد که حائز اهمیت است:

در صورت کبودی یا تورم خفیف،در طول هفته به مدت 4 تا 5 بار روی  ناحیه تحت درمان یخ بگذارید

شما نباید حداقل یک هفته بعد از انجام این عمل نوشیدنی های خود را با نی بنوشید.

از جویدن آدامس حداقل به مدت دو هفته خودداری کنید.

بهتر است از مصرف قرص های آسپرین تا دو هفته بعد از انجام عمل لیفت خودداری کنید.

حداقل به مدت 3 هفته پوست خود را نکشید اسکراب نکنید و از کرم های لایه بردار استفاده نکنید همچنین تا 12 ساعت بعد از اتمام فرآیند صورت خود را نشویید و لمس نکنید.

حداقل تا 48 ساعت بعد از لیفت از استفاده از لوازم آرایشی یا کرم روی صورت خودداری کنید.

برای جلوگیری از تورم پوست توصیه میشود به پشت بخوابید از فشار دادن و فشار آوردن روی صورت خودداری کنید زیرا ممکن است موجب عدم تطابق نخ ها در دو طرف صورت شود.

میتوانید فعالیت های ورزشی سبک مانند پیاده روی را داشته باشید اما به مدت سه هفته نباید هیچگونه فعالیت ورزشی سنگین یا کار با وزنه انجام دهید.

حداقل دو هفته بعد از انجام لیفت با نخ از انجام هرگونه درمان های مربوط به دندانپزشکی خودداری کنید و در پایان توجه به این نکته ضروری است که در صورت مشاهده درد یا تورم غیر معمول حتما با پزشک خود مشورت کنید تا سریعا درمان مناسب برای شما انجام شود.