خرید نهال بادام، یک انتخاب هوشمندانه برای درآمدزایی + مشاوره رایگان

خرید نهال بادام ، یکی از پر سودترین تصمیماتی است که یک باغدار می­تواند بگیرد. به علت برخی شرایط اقلیمی و آب و هوایی در بسیاری از نقاط ایران، امکان کاشت نهال بادام وجود ندارد و همین امر، می­تواند برای باغداران و کشاورزانی که در مناطقی با آب و هوای مستعد برای رشد نهال بادام زندگی می­کنند، یک مزیت برای سودآوری محسوب شود. کشاورزان می­توانند نهال بادام را به روش غرق آبی،  کشت کنند و به راحتی با صرف کمترین هزینه سود بسیار قابل توجهی کسب کنند.

یکی از نکته های با اهمیتی که در خرید نهال بادام لازم است بدانید و آن را در نظر داشته باشید، این است که  باید پرسود ترین نهال را با توجه به موقعیت جغرافیایی­تان از مراکز فروش نهال بادام خریداری نمایید.

 در ایران تنوع ارقام نهال بادام بسیار است و بر همین اساس قیمت نهال بادام نیز از گونه­ای به گونه دیگر متفاوت است؛ اما اگر بخواهید وجه سودآوری نهال بادام را در نظر بگیرید، باید بدانید که هر درخت بادام که به بلوغ و میوه ­دهی برسد، سالیانه به طور تقریبی بین 30 تا 35 کیلوگرم بادام خشک به بار می­آورد.

ممکن است که درنگاه اول کشاورزی و پرورش نهال، کار بسیار دشواری به نظر بیاید، اما شما با خرید نهال بادام و کشت آن می­توانید به جایگاه شگفت‌انگیزی در میان سلاطین آجیل کشور دست پیدا کنید! برای این­که بتوانید بهترین سود و برداشت را با توجه به مقدار هزینه­ی مصرفی خود به دست آورید، خوب است بدانید که نهال بادام مقاومت بسیار خوبی در برابر کم آبی دارد و همچنین در برابربسیاری از بیماری­ها می­تواند به خوبی از خود دفاع کند.

انواع نهال بادام

پرسود و تجاری را می­توان این­گونه تقسیم­ بندی نمود:

  • نهال بادام دیرگل آذر
  • فرانیس
  • تونو
  • مامایی
  • نهال بادام دیم
  • پوست کاغذی
  • سنگی
  • و نهال بادام سوپرنوا.

مزایای احداث باغ بادام  

جالب است بدانید که نهال بادام در میان فهرست 5  تا 10 گیاه سودآور برای پرورش و فروش قرار دارد. اگر شماهم قصد احداث باغ بادام دارید، لازم است که در قدم اول از شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه خود اطمینان حاصل کنید تا برای انتخاب نوع نهال بادام، درست تصمیم بگیرید.

خرید بذر یا نهال بادام؟

شما برای شروع کاشت درخت بادام دو انتخاب دارید، می­توانید از بذر(آجیل تازه) و یا از نهال بادام استفاده کنید. این حقیقت وجود دارد که با توجه به قیمت نهال بادام، خرید نهال هزینه بیشتری صرف می­کند، اما نهال نسبت به بذر، در زمینه باردهی پربارتر و پرسودتر است. در واقع با یک حساب سرانگشتی می­توان این­گونه نتیجه گرفت که با خرید نهال بادام، یک بار هزینه می­کنید، اما چندین برابر آن سود برداشت خواهید کرد. اگر که می­خواهید بادام شیرین یا به عبارتی بادام خوراکی برداشت کنید، باید مطئن باشید که نهال بادام و یا بذری را که انتخاب کرده اید، متعلق به بادام شیرین باشد. در نظر داشته باشید که بادام تلخ، خوراکی نیست و صرفا مصرف آرایشی، دارویی و درمانی دارد و اگر شما بازار هدفی در نظر دارید که بتوانید محصول بادام تلخ خود را به فروش برسانید و یا حتی صادر کنید، کشت بادام تلخ نیز سود فراوانی در پی خواهد داشت. بنابراین انتخاب بذر و یا نهال در نتیجه نهایی بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت تابش خورشید در رشد نهال بادام

لازمه رشد انواع نهال بادام، نور و گرمای خورشید است. قبل از خرید نهال بادام و شروع به کاشت، باید مکانی را در نظر بگیریم که نور مستقیم خورشید به آن بتابد و در ادامه لازم است مطئن شوید که آب موجود در منطقه کشت، به خوبی تخلیه شود، زیرا اگر آب در ریشه بماند و جمع شود، نهال بادام به­خوبی رشد نمی کند و گاها ریشه درخت پوسیده می­شود. اگر چه درخت بادام جزو گیاهان مقاوم محسوب می­شود و در هر نوع خاک و آب و هوایی می­تواند رشد کند و حتی در زمین­هایی که نمی­توان هیچ نوع درخت و یا گیاهی کاشت، امکان کاشت نهال بادام وجود دارد؛ اما اگر بخواهید به کشت نهال بادام به دیده تجاری نگاه کنید، سه شاخص آب و هوا، خاک و آبیاری باید مناسب و اصولی باشند. آب و هوای خشک و کوهستانی، مناسب­ترین شرایط جوی برای رشد درخت بادام است. خاک مطلوب سبب افزایش باردهی نهال بادام می شود و در برداشت بادام­های درشت و سالم موثر است. خاک های سبک مانند: خاک شنی، خاک لومی و خاک رس از مناسب­ترین خاک­ها برای پرورش درخت بادام هستند.

مدت زمان ثمر دادن درخت بادام

نهال بادام حدودا پس از گذشت شش سال به ثمرمی­رسد و میوه می­دهد. معمولا باید به مدت 5 سال برای این­که درختان توانایی تولید بادام را داشته باشند صبر کرد؛ البته با توجه به این موضوع که انواع نهال بادام، شرایط رشد و ثمردهی مختلفی دارند، ممکن است که مدت این انتظار بیشتر باشد و لازم باشد که برای میوه­ دهی برخی گونه­ای درخت بادام حتی به مدت 12 سال صبر کنید. بادام معمولا بین ماه­ های تیر تا مهر برداشت می­شود. بهترین زمان برای خرید نهال بادام و کاشت آن اواخر پاییز، درست بعد از ریزش برگ­های نهال­ها می باشد؛ اما در مناطقی که زمستان­های بسیار سردی دارند، این عمل در اواخر زمستان یا حتی اوایل بهار انجام می­شود. فراموش نکنید که نهال­های جوان باید دارای پوست، چوب و ریشه­ های سالمی باشند. بنابراین وقتی به مراکز فروش نهال بادام مراجعه می­کنید، این موارد را در نظر بگیرید.

خرید برترین رقم انواع نهال بادام از " bartarnahal.ir "

فروشگاه اینترنتی "برتر نهال"  bartarnahal.ir با هشتاد سال تجربه در زمینه ­ی فروش نهال بادام و انواع نهال میوه، امروزه به یکی از معتبرترین و پرمخاطب ­ترین نهالستان­های آنلاین تبدیل شده است. برتر نهال که تولید 500 هزار اصله نهال میوه و 200 هزار اصله نهال گردو را در کارنامه دارد با صادرات نهال بادام و سایر نهال­­ های میوه­ به کشورهایی چون: عراق، افغانستان و آذربایجان در تلاش است تا نیم قرن تجربه را در راستای باغداری، کشاورزی، پرورش نهال­های میوه و درآمدزایی از این طریق را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

کیفیت، اولویت اصلی برتر نهال است و تمامی نهال­ های ارائه شده در این فروشگاه دارای تاییدیه از وزارت جهاد کشاورزی است. اگر قصد راه­ اندازی باغ بادام، گردو و انواع میوه دارید و به دنبال مرکزی مطمئن برای خریدی اصولی و هوشمندانه می­گردید، کارشناسان برتر نهال ( نهالستان پالیز نهال ) می­توانند با تجربه و دانش خود، شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنند.

با گشت و گذاری در برتر نهال می­توانید، رقم نهال بادام مورد نظر خود را انتخاب کنید، قیمت­ نهال بادام را بررسی کنید و خرید خود را به شکل آنلاین نهایی سازید تا در سریع­ترین زمان ممکن، نهال­ های خریداری شده برای شما ارسال گردد.

هر خریدار برای گرفتن مشاوره و خرید با شماره های  09141832393 ، 09021832393 ، 09371832393  حاصل نماید و از مشاوره رایگان سایت برتر نهال  به مدیریت مهندس سعید قاسمی بهرمند شود.