راهنمای خرید ساعت

امروزه خرید ساعت یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای هدیه دادن است و در این میان هستند افراد بسیاری که از داشتن تعدادی ساعت در شکل‌های مختلف و مارک‌های متفاوت خوشحال می‌شوند، اما خوب است در هنگام خرید ساعت به نکات مهمی توجه کنید. از آنجایی که شرکت‌های مختلفی دست به تولید ساعت زده‌اند اگر می‌خواهید ساعت با کیفیتی خریداری کنید مهم است که هر ساعتی تهیه نکنید و چند نکته ساده اما مهم را به خاطر بسپارید:

نکات مهم در انتخاب ساعت

برای آنکه خریدتان آسان‌تر باشد ابتدا برای خود مشخص کنید که چه نوع ساعتی می‌خواهید داشته باشید ساعت‌های عقربه‌ای و یا ساعت‌های دیجیتال! در این صورت می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. هر کدام از ساعت‌ها مزایا و معایب خود را دارند و در نتیجه در وهله اول به کاربرد آن توجه کنید. به طور مثال اگر در محیط‌هایی کار می‌کنید که سیگنال وجود دارد بهتر است از ساعت‌های عقربه‌ای استفاده کنید. 

برخی دیگر از افراد هستند که به دلیل آن که در محیط‌های مرطوب کار می‌کنند مثلاً در استخر‌ها بهتر است نوع ساعتی که انتخاب می‌کنند ضدآب باشد.

سطح مقاومت هر ساعت بستگی به میزان آبی دارد که وارد ساعت می‌شود به عبارت دیگر می‌توان گفت شدت آب وارد شده به ساعت به سطح مقاومتش بستگی دارد بعضی از ساعت ها ضد آب هستند اما به میزان یک ظرف شستن ساده می‌توانید آن‌ها را مرطوب نگهدارید. در دسته دیگر ساعت‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در آب های عمیق شنا کنید. در نتیجه به مقاومت در برابر آب توجه کنید.

 انتخاب بند ساعت

 پس از آنکه نوع ساعت خود را انتخاب کردید توجه کنید که آیا پوست شما به بند چرمی یا پلاستیکی و یا استیل و ... حساسیت دارد یا ندارد! در نتیجه ساعتی انتخاب کنید که سبب حساسیت نشود.

صفحه ساعت

 از پرطرفدارترین ساعت‌ها ساعت‌های گرد و مربع هستند. اگر می‌خواهید برای شخصی هدیه بخرید که نمی‌دانید علاقه مندی‌اش کدام نوع ساعت است، بهتر است از این دو نوع ساعت استفاده کنید. اما به طور کلی قانون خاصی برای انتخاب آن وجود ندارد و کاملا بسته به سلیقه شماست. دیده شده افرادی که با آنکه مچ لاغری دارند، ساعت با قاب‌های بزرگی را انتخاب می‌کنند و یا اگر پوست روشن دارند باز هم ترجیح می‌دهند از صفحات روشن با بند‌های روشن استفاده کنند.

موتور ساعت

خوب است بدانید که ساعت‌های باتری دار به نسبت ساعت های اتوماتیک و مکانیکی ارزان‌ترین نوع ساعت‌ها هستند و ساعت‌های اتوماتیک کمی گرانتر هستند. در دسته دیگر ساعت های مکانیکی هستند که به دلیل طراحی ویژه‌شان گران‌ترین نوع ساعت به حساب می‌آیند.

ساعت‌های کوارتز ساعت‌هایی هستند که باتری کوچک دارند و نیازی به تنظیم دستی ندارند. به همین دلیل اغلب ساعت‌های ورزشی با موتور کوارتز ساخته می‌شوند.  این نوع ساعت‌ها بسیار دقیق هستند و طرفداران زیادی دارند.  از آنجا که ساعت‌های کوارتز قطعات متحرک ندارند طول عمر بیشتری دارند و خوب است بدانید که تنها هزینه‌ای که ممکن است برای شما داشته باشد، هزینه تعویض باتری آن است و شما نیازی به تعمیر قطعات آن نخواهید داشت. تنها عیب این دسته از ساعت‌ها این است که مانند ساعت‌های مکانیکی و اتوماتیکی نرم و پیوسته حرکت نمی‌کنند و تقریبا می‌توان گفت صدای تیک تاک ساعت را در آنها بیشتر متوجه می‌شوید.

  ساعت‌های مکانیکی نیاز به تنظیم دستی دارند و  نیازی به تعویض باتری نخواهند داشت. مزیت مهم آنها این است که حرکت عقربه‌ها نرم و پیوسته است و شما صدای حرکت عقربه‌ها را نخواهید شنید. اکثر این نوع ساعت‌ها بسیار به محیط حساسند و از این رو دقت پایین‌تری دارند با این حال جزو ساعت‌های گران به حساب می‌آیند.

ساعت اتوماتیک عملکردی مشابه ساعت مکانیکی دارند با این تفاوت که نیازی به تنظیم کردن دستی نیست و با حرکت مچ دست تنظیم می‌شود. نام دیگر این نوع ساعت‌ها، ساعت‌های خودکار نیز گفته می‌شود. این نوع ساعت‌ها را می‌توان جزو گرانقیمت‌ترین ساعت‌ مچی دانست. اما از آنجایی که به گرد و غبار و رطوبت و دما و غیره حساس هستند طرفداران زیادی ندارند.

 شرکت سازنده

 امروزه ماندن در بازار رقابتی کار دشواری شده به خاطر آنکه تعداد زیادی از انواع ساعت‌های مختلف را در بازار می توانید پیدا کنید و بسیاری از آن‌ها کیفیت خوبی هم دارند. با این حال هستند افرادی که تمایل دارند از نوع خاصی از شرکت‌ها خریداری کنند. این تنوع شرکت‌ها آنقدر زیاد شده که گاهی با مراجعه به فروشگاه‌ها ممکن است نام برندی را بشنوید که تاکنون از آن اطلاعی نداشته‌اید.

 

معروفترین برندهای ساعت را بشناسیم

91

 سیکو

 کشور ژاپن سال‎هاست که در عرصه تولید محصولات با کیفیت در صدر قرار گرفته و بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد. برند سیکو محصول کشور ژاپن بیش از یک قرن است که در حال فعالیت است و زیر مجموعه‌های بسیاری را شامل می‌شود که هر کدام خاصیت‌های خود را دارد.

 سیتیزن 

ای برند نیز محصول کشور ژاپن است که از سال ۱۹۱۸ تا کنون در حال فعالیت است و قدم‌های شگرفی در صنعت ساعت سازی جهان برداشته است. این شرکت در سال ۱۹۳۰ اولین ساعت خود را روانه بازار کرد 

کاسیو 

این برند نیز محصول کشور ژاپن است و خلاقیت در ساخت و طراحی آن سبب شده که امروزه جذابترین خط تولید را به خود اختصاص دهد و طرفداران بسیاری داشته باشد. 

رمانسون

 ساعت‌های مچی رومانسون محصول کشور سوئیس هستند که می‌توان گفت بالاترین استانداردها را از آن خود کرده‌اند. از آنجایی که ساعت‌های با کیفیت را تولید می‌کنند شهرت بسیاری در سراسر جهان دارد. طراحی این ساعت‌ها بسیار متفاوت بوده و تبلیغات گسترده در قیمت‌های بسیار مناسب سبب شده که روز به روز بر طرفداران این برند افزوده شود.

 پولو

 شرکت پولو زیر مجموعه شرکت‌هایی است که در کشور امریکا درحال ساخت و تولید ساعت هستند. درست است که کیفیت ساعت‌های سوئیسی را ندارند اما می‌توان گفت یکی از با کیفیت‌ترین برند‌ها در جهان به این ساعت‌ها اختصاص داده می‌شود. این شرکت علاوه بر ساعت به ساخت عینک و  وزیر آلات، مشغول است. 

برند رویال

از برندهای محبوب انگلیسی می‌توان به برند رویال لندن اشاره کرد که عمده‌ای از جواهرات سلطنتی را طراحی و تولید می‌کند، اما این موضوع سبب نشده که محدودیت عرضه داشته باشد و امروزه به بیش از ۴۰ کشور دنیا تولیدات خود را عرضه می‌کند. نکته مهم در انتخاب این برند این است که این شرکت بیشتر در زمینه ساعت‌های کلاسیک فعالیت می‌کند.

فندی

 ساعت‌های فندی محصول کشور ایتالیا هستند. جالب است بدانید که طراحی آن‌ها مخصوص ایتالیا است اما با موتورهای سوئیسی کار می‌کنند. از ویژگی‌های این محصول استفاده از جواهرات در طراحی ساعت است. در نتیجه می‌توان گفت که جزو گرانقیمت‌ترین ساعت ها به حساب می‌آیند. ویژگی دیگر این محصول این است که در ساعت‌های مچی که بند آن ها از چرم است از پوست مار و یا تمساح استفاده می‌کنند. پس می توان اینطور گفت که این برند یکی از گرانترین برند ها به حساب می آید

ورساچه

 یک برند ساخت اکسسوری و ساعت‌های بسیار جذاب است که در میان این همه تنوع برند دستاوردهای بسیار عظیمی را به نام خود ثبت کرده است.  این برند تمام تلاش خود را می‌کند تا علاوه بر طراحی متفاوت، کیفیت بالایی از محصول را ارائه دهد به همین دلیل است که طرفداران بسیاری دارد و همچنان در میدان رقابت حضور دارد.

 مواد تشکیل دهنده بدنه و قاب

 بطور کلی ساعت‌ها با بدنه آلومینیوم یا تیتانیوم و یا استیل ساخته می‌شوند. البته در بعضی مواقع بنا به سفارش مشتری ساعت‌هایی از جنس طلا و نقره نیز ساخته می‌شود که نگهداری و مراقبت از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر کدام نیازمند مراقبت ویژه خود است. در بین ساعت‌هایی که از جنس آلومینیوم، تیتانیوم و یا استیل هستند، تیتانیوم از همه سخت‌تر است و دیرتر خراب می‌شود.

اگر می‌خواهید از کرم‌های مرطوب کننده و یا ضد آب استفاده کنید توجه داشته باشید که در صورت برخورد با ساعت شما طول عمر آن ها کم خواهد شد چرا که در اطراف ساعت جرم می‌گیرد.

جنس صفحه ساعت

 جنس صفحه ساعت ها از شیشه و کریستال و یا پلاستیک و طلق ساخته می شود کریستال ها بهترین انتخاب برای پوشش صفحه ساعت هستند در نتیجه از دیگر ر انواع  گرانتر هستند.  صفحات پلاستیکی و تلخ از آنجایی که زود خشم برمیدارند ارزانترین هستند و این طور می‌توان نتیجه گرفت که کریستال علاوه بر ضد خش و ساییدگی ضد ضربه نیز می باشد در نتیجه عمر طولانی تری دارد 

برای آنکه ساعتی که استفاده میکنید جلوه بیشتری داشته باشد توصیه می‌شود که با کمربند و کفش تان یک رنگ انتخاب شود در بعضی مواقع توصیه شده که اگر بند ساعت شروع به فرد مشکی از حتما از کمربند مشکی استفاده کنید چرا که این دو با یکدیگر در استایل شما تاثیر بسیاری می گذارد

چند نکته مهم اما ساده را همیشه به خاطر بسپارید انتخاب ساعت بسته به موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید می‌تواند بسیار مهم باشد به طور مثال اگر قرار است در یک جمع دوستانه وارد شوید ساعتهای رسمی انتخاب مناسبی نیستند و بالعکس اگر قرار است در یک جلسه مهم کاری شرکت کنید ساعت های اسپرت انتخاب خوبی نیست و و بهتر است از یک ساعت ساده و کلاسیک در این مواقع استفاده شود 

کلام پایانی:

 با نکاتی که ذکر شد اکنون می‌توانید در هنگام خرید ساعت بهترین گزینه را انتخاب کنید. کارشناسان ما نیز در ......... در این مسیر همراه شما هستند.

https://zedtimer.com