کابینت نئوکلاسیک برای عاشقان سبک مدرن و کلاسیک!

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک نسل جدید کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک البته با طراحی ساده‌تری است که غالباً با استفاده از ورق MDF خام و رنگ پلی اورتان اجرا می‌شود و از دسته کابینت چوبی است. هزینه‌های طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک نسبت به کابینت‌های چوبی پایین‌تر است اما در مقایسه با کابینت‌های ام‌دی‌اف و هایگلاس، قیمت بالاتری دارد.

 

کابینت مدرن بهتر است یا نئوکلاسیک و چرا؟

کابینت مدرن معمول‌ترین نوع کابینتی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود که هم نسبت به سایر کابینت‌های آشپزخانه قیمت مناسبی دارد و هم به علت پر تعداد بودن شرکت‌های طراحی دکوراسیون اولین گزینه برای افرادی است که قصد دارند برای منزل خود کابینت سفارش دهند. بدلیل محدودیت‌هایی که در انتخاب طرح و رنگ ام دی اف و همچنین محدودیت هایی که ناشی از ویژگی های ساختاری ورق ام دی اف است نمی توان هر سبکی را بصورت تمام ام دی اف پیاده سازی کرد. به همین دلیل امروزه کابینت مدرن کمی دچار یکنواختی شده و سبک نئوکلاسیک طرفدار بیشتری پیدا کرده است.

 

  • بدلیل استفاده از رنگ قدرت انتخاب در رنگ کابینت نامحدود است.
  • گاهی سادگی زیاد در طراحی دکوراسیون باعث ایجاد حس نامطلوب می شود که از این نظر سبک نئوکلاسیک سبکی متعادل است.
  • تنها ایراد کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت ام دی اف و هایگلس بالاتر بودن قیمت آن است.

 

انواع درب کابینت نئوکلاسیک

درب کابینت یکی از مهم ترین بخش هایی است که اگر به درسته طراحی شود می تواند در زیبایی هرچه بیشتر کابینت تاثیر بسزایی داشته باشد. درب کابینت مدل نئوکلاسیک در بیشتر پروژه ها از MDF خام و رنگ پوششی ساخته می شود. البته در مواردی بنابر سلیقه ی مشتری از ام دی اف روکش شده هم می توان استفاده کرد که این روکش می تواند از جنس PVC یا روکش چوب طبیعی باشد که ارزش و زیبایی روکش چوب بیشتر است و هزینه ی بالاتری دارد چون بر خلاف کابینت وکیوم نیاز به رنگ آمیزی دارد که معمولاً هزینه ی زیادی دارد.

 

طراحی درب کابینت

ساده ترین مدل درب سبک نئوکلاسیک از یک فریم ساده در قسمت دور درب و یک قاب فلت و صاف در بخش میانی درب کابینت تشکیل شده است. فریم درب کابینت که از چوب یا ام دی اف تولید می شود به دو روش کام و زبانه یا فارسی با یکدیگر کلاف می شوند که استفاده از هر یک از این روش ها به طرح درب و مدل کابینت وابسته است.

 

انواع درب کابینت سبک نئوکلاسیک عبارتند از:

 

  • درب تمام ام دی اف خام
  • درب با فریم چوبی و قاب ام دی اف

 

درب کابینت CNC

انتخاب نوع رنگ مصرفی هم در قیمت و هم در کیفیت کابینت نئوکلاسیک تاثیرگذار خواهد بود. قبل از انتخاب نوع رنگ، پیشنهاد ما این است که ببینید طرفدار رنگ چوب طبیعی هستید یا رنگ های پوششی. رنگ های قهوه ای مثل فندقی و گردویی در دسته ی رنگ های خودرنگ و شفاف طبقه بندی می شوند درصورتیکه رنگ های پوششی کاملا سطح چوب و روی کار را می پوشانند و دامنه ی گسترده تری دارند مانند رنگ طوسی. اگر از رنگ های پوششی استفاده می کنید کیفیت چوب و روکش زیر کار خیلی اهمیت ندارد و می توان تنها از ام دی اف خام رنگ شده برای ساخت کابینت با رنگ پوششی استفاده کرد اما اگر به رنگ طبیعی چوب علاقه مند هستید باید از ام دی اف روکش شده و رنگ های شفاف استفاده کنید. بهترین رنگ های کابینت در حال حاضر این رنگ ها هستند :

 

  • سفید
  • طوسی
  • سبز تیره
  • آبی تیره
  • خاکستری
  • قهوه ای

 

خصوصیات کابینت نئوکلاسیک

91

اول اینکه کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری مانند کابینت کلاسیک خیلی پرکار نیست و مثل کابینت مدرن بسیار ساده نیست. درواقع اگر از کابینت تمام چوب کلاسیک مواردی مانند درب های ابزار خورده، ستون و سرستون های حجیم و منبت کاری شده را حذف کنیم نوعی کابینت نئوکلاسیک در اختیار خواهیم داشت. درب های کابینت نئوکلاسیک معمولا تمام ام دی اف و یا از فریم چوب طبیعی، ورق ام دی اف و روکش چوبی ساخته می شود. برای انتخاب دستگیره می توان هم از دستگیره های مخصوص سبک کلاسیک استفاده کرد و هم دستگیره کابینت های مدرن، البته بر اساس تجربه و سلیقه  مشتریان استفاده از دستگیره های مدرن بیشتر توصیه می شود.

 

نحوه طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک

سادگی در طراحی و استفاده از رنگ های پلی اورتان یا پلی استر و همچنین پولیش از خصوصیات کابینت نئوکلاسیک است. بکارگیری رنگ های تیره و سرد مثل طوسی و خاکستری از دیگر خصوصیات این نوع کابینت است. استفاده ترکیبی از متریال گوناگون مثل ام دی اف و روکش چوبی به زیبایی کابینت می افزاید و از سوی بیشتر طراحان و دکوراتورها توصیه می شود.

 

قبل از خرید کابینت به این نکات توجه کنید!

برای خرید کابینت نئوکلاسیک چند مورد مهم و حائز اهمیت وجود دارد که توجه به آنها باعث می شود انتخاب بهتری داشته باشید. عواملی مانند نوع ام دی اف مصرفی، نوع چوب یا روکش مصرفی، رنگ مورد استفاده و مدل کابینت مهم ترین آنها هستند که در ادامه توضیحاتی در مورد هریک از این موارد ارائه خواهیم کرد.

 

  1. خارجی یا ایرانی بودن ام دی اف مصرفی
  2. انتخاب نوع و ضخامت روکش چوب مصرفی
  3. کیفیت رنگ مورد استفاده

 

کیفیت ورق MDF تاثیر زیادی در قیمت کابینت می گذارد

بطور معمول برای تولید یونیت و بدنه کابینت آشپزخانه از ورق ام دی اف سفید صابونی استفاده می شود که هم می توان از ورق های ایرانی استفاده کرد و هم خارجی که کیفیت بالاتری دارند. برای تولید درب کابینت نئوکلاسیک در بیشتر موارد از ابزار نیلوفری استفاده می شود که بسته به طرح درب هم می توان از ام دی ام 18 میل استفاده کرد و هم 25 میل. ام دی اف خام هم مانند ام دی اف سفید صابونی ایرانی و خارجی دارد که نوع خارجی آن با اختلاف بهتر است. در پایان هم می توان درب کابینت را بصورت تمام ام دی اف ساخت و هم ام دی اف با روکش و چوب طبیعی که بستگی به بودجه و هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید دارد.

 

روکش مناسب برای کابینت خود انتخاب نمایید

در تولید درب کابینت نئوکلاسیک با متریال روکش چوبی و چوب طبیعی به دو صورت می توان عمل کرد. 1) می توان فریم یا قاب دور درب تمام چوب کار کرد که هم باعث زیباتر شدن طراحی ظاهری کابینت می شود و هم استحکام را بالا خواهد برد. 2) می توان درب را بشکل تمام ام دی اف ساخت و بعد از اتصال روکش چوب طبیعی روی آن عملیات فرم دهی را با استفاده از تیغه فرز و ابزار مورد نظر انجام داد. در حالت دوم هزینه ها تا حدودی کاهش می یابد اما از نظر عملیاتی نمی توان از ابزارهای عمیق و خیلی برجسته استفاده کرد.

 

طرفدار چه مدل کابینتی هستید؟ ساده یا شلوغ؟

مدل کابینت نئوکلاسیک از نظر پرکار یا کم کار بودن هم در قیمت کابینت و هم در طراحی بصری تاثیر زیادی دارد. قسمت های تاج و زیرچراغ و درب کابینت مهم ترین قسمت هایی هستند که عملیات پرداخت و فرم دهی روی آنها انجام می شود. درصورت شلوغ بودن طراحی این قسمت ها زمان ساخت و رنگ آمیزی طولانی تر شده و مسلماً باعث افزایش قیمت کابینت نئوکلاسیک می شود. ضمن اینکه کابینت سبک نئوکلاسیک اگر بیش از حد پرکار باشد کم کم به سمت سبک کلاسیک رفته و از نئوکلاسیک بودن در می آید. پس در انتخاب مدل کابینت نئوکلاسیک هم به جهت قیمت و هم از نظر اصولی بودن طراحی دقت زیادی بخرج دهید.

 

کابینت آشپزخانه روکش چوبی

92

کابینت روکش چوب طبیعی به سبک نئوکلاسیک، این مدل کابینت هم زیبایی کابینت چوبی را یدک می کشد و هم بدلیل بکارگیری ام دی اف و روکش چوب قیمت مناسب تری نسبت به کابینت های تمام چوب دارد. کابینت نئوکلاسیک ام دی اف از نظر نوع پوشش روی ورق MDF به دو دسته کابینت ام دی اف با روکش چوب و کابینت ام دی اف با روکش pvc یا ممبران تقسیم بندی می شود. چه از نظر زیبایی و چه از نظرکیفیتی و دوام، کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب بهتر از کابینت ممبران نئوکلاسیک با روکش PVC است البته از منظر هزینه ای کابینت روکشی گران قیمت تر از ممبران است.

 

کابینت نئوکلاسیک سفید

اگر اغراق نکنیم بهترین انتخاب برای آشپزخانه هایی با متراژ کمتر کابینت نئوکلاسیک سفید خواهد بود. بطور کلی استفاده از رنگ روشن در طراحی آشپزخانه امری رایج شده بطوریکه با سلیقه بیشتر افراد همخوانی پیدا کرده. البته انتخاب رنگ کابینت بستگی زیادی به سایر اجزا محیط هم دارد. اما همانطور که اشاره شده کابینت نئوکلاسیک سفید گزینه ایده آلی برای بیشتر افراد بوده و هست.مخصوصاً اگر از صفحه کابینت کورین تیره استفاده کنید. استفاده از رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه هزار حسن و یک ایراد دارد. رنگ سفید سریع کثیف می شود و تمیز کردن آن کار دشواری است.

البته با پیشرفت تکنولوژی و بهبود کیفیت متریال مصرفی مثل رنگ امروزه رنگ هایی وجود دارد که کیفیت بسیار بالایی دارند و به راحتی تمیز می شوند. همچنین در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار خوبی دارند. پس اگر قصد انتخاب کابینت کلاسیک سفید با طراحی ساده تر را دارید ما به شما کابینت نئوکلاسیک را پیشنهاد می کنیم که به مراتب از سبک کلاسیک ساده است و به همان اندازه زیبا و چشم نواز …

 

انواع کابینت نئوکلاسیک سفید

رنگ سفید در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک جزو رنگ های پر طرفدار است که به دو صورت معمولاً ساخته می شود که مدل دوم استحکام و زیبایی بیشتری دارد و گران قیمت تر است.

 

دلیل پرتقاضا بودن کابینت سفید چیست؟

اول اینکه رنگ سفید باعث بزرگتر نشان دادن فضای شما می شود. رنگ سفید هیچگاه از مد نمی افتاد و با بیشتر رنگ ها سازگار است. اغلب صفحه کابینت های سنگی تیره هستند و با انتخاب کابینت رنگ روشن تضاد رنگی زیبایی به وجود خواهد آمد. شرکت های مطرح و بنام تولیدکننده کابینت نئوکلاسیک در تهران و ایران عبارتند از : انزو ، بهسازان ، نف ، مهراز ، ست و … محصولات این شرکت ها کاملاً لوکس و لاکچری بوده و اکثراً قیمت های بالایی دارند. مشتری های اصلی این شرکت ها عمدتاً، شرکت های عمرانی و پیمانکاران ساختمانی در شمال تهران هستند. این شرکت ها فقط در زمینه طراحی و نصب کابینت طرح نئوکلاسیک فعالیت ندارند و در حوزه تولید درب ، کمد ، دیوارکوب و سایر محصولات چوبی مربوط به دکوراسیون داخلی ساختمان سابقه زیادی دارند.

 

کمد دیواری نئوکلاسیک

یکی از اصولی که در بیشتر پروژه های طراحی داخلی رعایت می شود این است که تا حد امکان المان های مختلف محیط باهم هماهنگی داشته باشند. بنابر این اگر سبک کلی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه ی شما نئوکلاسیک طراحی شود بهتر است کمد دیواری های منزل خود را با کابینت ست کنید. کمد دیواری نئوکلاسیک هم مانند کابینت با ام دی اف و رنگ پوششی اجرا می شوند. درب های کمد نئوکلاسیک هم می تواند به صورت تمام ام دی اف ساخته شود و هم با روکش چوبی. قسمت بالای کمد دیواری هم تاجی با طراحی ساده تعبیه می شود که زیبایی کار را دو چندان خواهد کرد. 

 

انواع کابینت نئوکلاسیک

هر چه چوب بیشتری در ساخت کابینت بکار رفته باشد قیمت تمام شده آن بیشتر خواهد شد. از طرفی با بکارگیری چوب در ساخت کابینت نئوکلاسیک، زیبایی، دوام و طول عمر کابینت به شدت افزایش می‌یابد. اما با توجه به اینکه هزینه عامل مهمی در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه است، جایگزین نمودن MDF خام با روکش چوب طبیعی برای افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی بابت خرید کابینت آشپزخانه انجام دهند، گزینه‌ی اقتصادی‌تری است.

بر اساس نوع متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود می‌توان کابینت نئوکلاسیک را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

 

  1. کابینت ام دی اف خام رنگ شده
  2. کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب
  3. کابینت نئوکلاسیک چوبی

 

بدنه و درب‌ها بطور کامل از MDF خام ساخته می‌شود. بر روی درب کابینت با استفاده از ماشین آلات CNC طرح مورد نظر حکاکی شده و با استفاده از رنگ‌های پوششی کابینت در نهایت رنگ آمیزی می‌شود. این مدل کابینت آشپزخانه قیمت مناسبی نسبت به کابینت با درب چوبی و روکش چوبی دارد.

 

کابینت نئوکلاسیک چه مزایا و معایبی دارد؟

 

  1. قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت ام‌دی‌اف و هایگلاس بیشتر است
  2. کابینت‌های رنگ شده نسبت به کابینت هایگلاس و پلی گلاس حساس‌تر هستند
  3. زمان اجرایی و نصب کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر از کابینت‌های معمولی است
  4. کابینت آشپزخانه سبک نئوکلاسیک نه به شلوغی سبک کلاسیک است و نه به سادگی سبک مدرن
  5. در ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک، امکان فرم دهی لبه‌ها و اجرای طرح‌های برجسته امکان پذیر است
  6. به جهت استفاده از ام‌دی‌اف خام رنگ شده در ساخت کابینت، محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید

 

قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک بر اساس نوع متریال استفاده شده مانند یراق، رنگ، MDF خام یا چوب طبیعی، تعیین می‌شود. بسیاری از تولید کنندگان این مدل کابینت از رنگ‌های پلی اورتان ایرانی استفاده می‌کنند که کیفیت کار و دوام ماندگاری رنگ کابینت را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین بجای استفاده از یراق بلوم اتریش که بسیار باکیفیت است از جک و ریل و لولای چینی استفاده می‌کنند بنابر این بخش زیادی از اختلاف قیمت کابینت‌های نئوکلاسیک خارجی با نوع ایرانی دارند به همین موضوع بر می‌گردد.

استفاده از ام دی اف خام درجه 2 بجای MDF خام وارداتی برای درب‌های کابینت و همچنین جایگزین کردن MDF ایرانی بجای MDF طرح کتان خارجی برای بدنه‌ی کابینت می‌تواند قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک را تحت تاثیر قرار دهد

 

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت کلاسیک از نظر ظاهری کمی شلوغ به نظر می‌رسد و این درحالی است که بیشتر افراد علاقه‌مند به سبک مدرن، طرفدار طرح‌های ساده و مینیمال هستند. کابینت کلاسیک از چوب طبیعی و با استفاده از مهارت و هنر نجاران باسابقه ساخته می‌شود. بنابر این قیمت بالایی دارد و بیشتر در خانه های ویلایی لوکس و گران قیمت اجرا می شود. اما در سبک نئوکلاسیک با جایگزینی MDF خام بجای چوب طبیعی هزینه‌ها تا حد زیادی تعدیل می‌شود.

  • طراحی ساده تر نسبت به سبک کلاسیک
  • قیمت ارزان تر نسبت به کابینت چوبی کلاسیک
  • طراحی و اجرای سریع‌تر نسبت به کابینت منبت کاری شده
  • نسبت به مدل‌های سنتی و کلاسیک بروز‌تر و کاربردی‌تر است

 

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئوکلاسیک همانند ویژگی‌های ظاهری در بیشتر موارد بالاتر از کابینت سبک مدرن و پایین ‌تر از کابینت‌های سبک کلاسیک است.

 

دلیل بالاتر بودن قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت مدرن چیست؟

پاسخ : مهم‌ترین دلیل این اتفاق وجود پارامتر رنگ در طراحی کابینت سبک نئوکلاسیک است. درصورتیکه کابینت‌های مدرن مثل هایگلاس و ملامینه نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

 

دلیل پایین بودن قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت‌ چوبی چیست؟

پاسخ : دلیل اصلی گران قیمت‌تر بودن کابینت‌ چوبی نسبت به کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک این است که بجای چوب که متریال با ارزش و گران‌بهایی است در تولید کابینت نئوکلاسیک از ام دی اف خام یا ترکیب MDF و روکش چوب استفاده می‌شود که هزینه تمام شده را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد.

 

گروه دکوراسیون گریت کابینت

گروه کابینت و دکوراسیون گریت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت های کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی در حال حاضر ادعا دارد که به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و کابینت سفارشی در خدمت شما همراهان عزیز است؛ تخصص این گروه کار با بالاترین کیفیت و با قیمتی بی رقیب است؛ اگر به دنبال خرید کابینت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت تماس بگیرید. اهداف و سیاست های کلی شرکت گریت کابینت قرار گرفتن در نقطه “کمترین قیمت کابینت و بالاترین کیفیت آن” است و طراحی آشپزخانه شما بر اساس این هدف در دستور کار است. گریت کابینت همواره با تمرکز بر قیمت تمام شده کابینت و دقت نظر بر ارگونومی کار سعی بر قرار گرفتن در بالاترین کیفیت تولید است به همین دلیل است که شرایط اقتصادی هیچ تاثیری در فروش آن‌ها نداشته است. کارخانه این شرکت در تهران سعادت آباد سرو شرقی پلاک ۳۹ طبقه ۵ واحد ۱۰ می باشد. برای دریافت مشاوره ی رایگان برای دریافت خدمات با شماره ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ در تماس باشید.