در سفر به استانلول و آنتالیا از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

شهر آنتالیا یکی از زیباترین و البته معروف ترین شهرهای دنیاست که هر سال در فصل تابستان میزبان میلیون ها توریست از سراسر جهان است . شهر مدرن و پیشرفته آنتالیا در کنار آبهای زلال مدیترانه واقع شده و آب و هوایی مطبوع و مدیترانه ای دارد البته تا اواسط فصل پاییز آب و هوا برای سفر و تفریحات آبی مناسب است . بهتر است بدانید شهر آنتالیا بیشتر بواسطه طبیعت بکر و سرسبز ، هتل های لوکس ، پارک های آبی متنوع و تفریحات مهیج اش به شهر رسیده است و هم اکنون تا سفر و اقامت در این شهر به رویای هر گردشگری تبدیل شده است .  با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به اتفاق برخی از جاذبه های این شهر توریستی را بهتر بشناسیم .

تور رافتینگ

احتمالا حین اقامت در این شهر در تور ترکیه بارها و بارها پیشنهاد تور رافتینگ به شما داده می شود و اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید ، این یک پیشنهاد عالی خواهد بود . برای تجربه رافتینگ همراه تورهای یکروزه به اطراف شهر می روید و سوار بر  قایق های بادی با ظرفیت شش نفر می شوید . در طول مسیر از رودخانه خروشان آب سفید (White Water) عبور می کنید . البته در ابتدا و برای کاستن از خطرهای احتمالی آموزش های مختصر و مفیدی در اختیارتان قرار می گیرد .

رودخانه سفید آب در برخی قسمت ها متلاطم بوده و به همین دلیل کف کرده و به رنگ سفید دیده می شود ، و به همین جهت آن را سفید آب نامیده اند .

به اعلام سایت سفر باتو ، ضمنا بعد از رافتینگ در آبهای خروشان و صرف کلی انرژی ، ناهار را در رستورانی زیبا و سنتی که در کنار رودخانه قرار دارد میل خواهید نمود . در نهایت بعد از اینکه شرکت کننده ها به پایان کار رسیدند ، فیلم ها و عکس هایی را که در حین راه از آن ها گرفته شده را تماشا و در صورت تمایل آن را خریداری می کنند . تور رافتینگ قبل از تاریکی هوا به پایان رسیده و بعد از آن قبل از غروب آفتاب افراد به هتل های خود باز گردانده می شوند .

تله فریک الیمپوس

قله الیمپوس با ارتفاع ۲۳۶۵ متر یکی از بلند ترین قله های رشته کوه توروس است . این رشته کوه بخش بزرگی از مساحت جنوب کشور ترکیه را در بر گرفته و منظره ای بسیار زیبا و سرسبز دارد. گشت و گذار در اطراف این قله و فتح آن به یکی از جاذبه های تفریحی این شهر تبدیل شده و برخی از گردشگران مایل به تجربه آن هستند .

بهتر است بدانید قله الیمپوس در پارک ملی بیداقلاری و در نزدیکی ساحل کمر قرار دارد . برخی از تورهای گردشگری مسافران را به این منطقه برده و آن ها را سوار بر تله کابین نموده و به ارتفاعات زیبا و سرسبز می رسانند . در طول مسیر تله فریک شاهد چشم اندازی پانورامایی از سواحل جنوب غربی مدیترانه خواهید بود و تصویر زیبای این مناظر سالها در ذهنتان باقی می ماند . باید اضافه کنیم تله کابین الیمپوس ظرفیت حمل هشتاد نفر را دارد و قیمت بلیط آن سال گذشته حدودا سی یورو بود .

بازدید از موزه باستان شناسی

شهر آنتالیا دارای موزه ها و اماکن فرهنگی بسیاری است اما موزه باستان شناسی یکی از جامع ترین و تماشایی ترین آن ها محسوب می گردد . این موزه در سال ۱۹۲۲ میلادی یعنی حدود صد سال پیش توسط یک معلم افتتاح شد و هم اکنون بخش بزرگی از گنجینه های فرهنگی و تاریخی کهن این سرزمین در آن نگهداری می شود . ضمنا این موزه دارای سیزده سالن است ، و هر بخش آن به نمایش آثار به جا مانده از دورانهای مختلف اختصاص یافته است . این موزه سی هزار متر مربع وسعت دارد و در برخی قسمت ها نیز آثار هنری ، مجسمه ها ، نقاشی ها و گالری هنری ارزشمندی وجود دارد و بازدید از آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود .

 بازدید از شهر باستانی ترمسوس

این مکان تاریخی و بسیار باشکوه ، در فاصله سی کیلومتری از شمال غربی شهر آنتالیا قرار دارد و با تماشای آن درک بهتری از فرهنگ ، تمدن و قدرت امپراتوری هزاران ساله رومیان بدست خواهید آورد .

بازدید از شهر قدیمی آنتالیا

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در آنتالیا زمانی را به گشت و گذار درشهر قدیمی آنتالیا اختصاص دهید زیرا این بخش از شهر دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است . در این منطقه خانه های تاریخی بسیاری وجود دارد که سقف هایی قرمز رنگ دارند و هنگام گذر از کوچه های باریک و سنگفرش شده به بوتیک ها و مغازه های رنگارنگ می رسید که برای تهیه سوغاتی ایده ال اند .  بعد از یک گشت و گذار لذت بخش می توانید در کافه های نقلی کنار خیابان عصرانه دلچسبی خورده و از بودن در چنین محیط و فضایی نهایت لذت را ببرید .

مراکز خرید معروف و محبوب در شهر آنتالیا

شهر زیبا و توریستی آنتالیا دارای بازارها و مراکز خرید مدرن و متنوع است و برخی از بهترین مراکز خرید شهر در محله قدیمی و تاریخی کالیچی قرار دارد . البته مناطق گولوک ، بلوار پیاده روی شارامپول ، آتاتورک یا بلوار ایسیکلار نیز محل مناسبی برای خرید و گردش هستند . مرکز خرید فایو  .ام . میگروس  ، ترا سیتی و جومارتسی پازار از بهترین ها هستند .

دیدنی های معروف استانبول

 

استانبول یکی از آن شهرهایی است که بیشتر گردشگران قبل از سفر با مکان های معروف آن آشنا می شوند. برخی از جذاب ترین و معروف ترین در استانبول عبارتند از:

ایاصوفیه: اولین جایی که به ناچار با آن روبرو می شوید و از نقاط مختلف شهر شاهد شکوه و زیبایی آن خواهید بود، ایاصوفیه است. این مسجد در حال حاضر موزه است و بیش از 1000 سال قدمت دارد. بد نیست بدانید که ایاصوفیه قبل از تبدیل شدن به مسجد توسط رومی ها به عنوان یک کلیسا ساخته شده است.

کاخ دولما باغچه: کاخ دولما باغچه یکی از کاخ های سلطنتی و باشکوه استانبول در تور استانبول  است که درست در کنار آبراه معروف این شهر قرار دارد. از این رو منظره آبی زیبایی دارد و البته منظره ای جذاب از فضای داخلی قایق و کشتی را به نمایش می گذارد. این کاخ در زمان حکومت عثمانی ساخته شده و دارای طراحی و تزئینات مجلل است.

مسجد آبی: مسجد آبی یا سلطان احمد مسجدی بزرگ است که به دلیل کاشی کاری های آبی و تزئینات جذابش معروف است. بازدید از این مسجد رایگان است.

راهنمای سفر استانبول از صفر تا صد سفر به استانبول

قایق سواری در بسفر: رفتن به استانبول و قایق سواری و قایق سواری در بسفر غیرممکن است. دیدن مرغ های دریایی در حال پرواز به سمت قایق ها و دیدن بناهای تاریخی و معروف از منظری متفاوت لذتی است که جایگزینی ندارد.

خیابان استقلال: در پایان روز از خیابان استقلال دیدن کنید تا بتوانید به این جمعیت زیبا بپیوندید. در این خیابان پیاده‌روی، تماشای مردم و مجریان خیابانی هیجان‌انگیز است، البته خرید و پیاده‌روی را هم ذکر نکنیم. استقلال یکی از بهترین مکان ها برای چشیدن غذاهای خوشمزه خیابانی است. علاوه بر این، نمایندگی برخی از معروف ترین برندهای دنیا نیز در این خیابان یافت می شود.

برج گالاتا: این برج تاریخی که در نزدیکی خیابان استقلال قرار دارد به شما امکان می دهد از ارتفاع 67 متری بافت و مناظر تاریخی استانبول را ببینید.

بیشتر بخوانید:

جاذبه‌های گردشگری استانبول در تور استانبول

خرید و خرید: استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد خرید است. زیرا مراکز خرید استانبول بسیار متنوع و مدرن هستند.

منطقه بالات: این منطقه مملو از خانه های رنگارنگ و رستوران ها و کافه های دنج است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

قلعه دختر: این قلعه دیدنی درست در وسط آب قرار دارد و منظره ای دیدنی را ایجاد کرده است.

پارک گلخانه ای: یکی از سرسبزترین و محبوب ترین پارک های استانبول است که در منطقه تاریخی فاتح واقع شده است. با قدم زدن و قدم زدن در این پارک، لحظات بی نظیری را به سفر خود اضافه خواهید کرد.