جستجوی وکیل در بنیاد وکلا

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های برخی افراد در برخورد با مشکلات حقوقی، موضوع انتخاب وکیل است. این امر آن چنان حائز اهمیت است که انتخاب وکیل می‌تواند، مسیر پرونده شما را تغییر دهد. 

چنانچه شما وکیل خبره‌ و حاذقی انتخاب نکنید احتمال ورود ضرر به شما بسیار زیادتر از قبل خواهد شد. در مقابل اگر هوشمندانه عمل نمایید و با جستجوی وکیل خوب و مجرب، انتخاب درستی داشته باشید حتما می‌توانید از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر معنوی و مادی پیشگیری نمایید.

یک وکیل خوب و با تجربه شخصی است که با موکل خود صادق است. وکیل باید قبل از ورود به پرونده تمام جوانب را سنجیده و تحقیقات لازم را انجام دهد، به رویه قضایی و روند قانونی مسلط باشد و از صحت اظهارات افراد بالاخص درستی اظهارات موکل خود اطمینان کامل حاصل نماید.

وکیل باید راستگو، متعهد، امانتدار و مسئولیت‌پذیر باشد و تمام زوایای پرونده را با موکلش در میان گذارد. اگر گره یا مشکلی در روند رسیدگی به وجود بیاید حتما باید آن را با موکل خود به در میان گذارد. 

یکی از خصوصیات وکیل حرفه ای این است که حتما مسائل حقوقی و قواعد پیچیده‌ای که ممکن است درک آن‌ها برای موکل سخت باشد را به خوبی برای موکل خود روشن نماید 

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات کاملی از وکلای حاذق و مسئولیت‌پذیر، به مجموعه حقوقی بنیاد وکلا مراجعه کرده و از میان صدها وکیل گزینش شده حاذق در این مجموعه وکیل مورد نظر خود را برای دریافت مشاوره و یا ارجاع پرونده معین کنید و یا از مشاوران ما در این خصوص کمک بگیرید.

جستجوی وکیل در بنیاد وکلا

انواع وکیل را بشناسید؟

با عنایت به این که هر پرونده‌ای ویژگی‌های خاص خود را دارد،‌ باید بدانید که هر وکیلی عموما در یک یا دو زمینه بیشتر از سایر موارد تبحر و تجربه کافی دارد و برای هر حوزه‌ای وکیل متناسب با آن موضوع وجود دارد.

برای نمونه حتما با عناوینی مثل وکیل دادگستری، وکیل کار، وکیل قضایی، وکیل اداری، وکیل معاضدتی و یا وکیل تسخیری مواجه شده‌اید. پس لازم است در جستجوی وکیل به تخصص او توجه ویژه نمایید.

وکیل اداری

وکیل اداری فردی است که به واسطه یک قرارداد وکالت اداری، مسئولیت انجام کارهای اداری موکل را برعهده می‌گیرد. وکیل اداری مکلف است که امورات اداری شخص دیگر را در ادارات مختلف بسته به نوع قرارداد وکالت پیگیری کند.

وکیل اداری نیازی به علم و تحصیلات حقوقی نداشته و هر فردی می‌تواند برای امور اداری وکیل اداری یک نفر گردد. 

وکیل قضایی

فردی که پروانه وکالت دادگستری دارد وکیل قضایی است. وکیل قضایی چهار سال در رشته حقوق تحصیل کرده و ممکن است تحصیلات تکمیلی هم گذرانده باشد.

وکیل قضایی بعد از پایان دوره کارشناسی در آزمون وکالت شرکت نموده و بعد از اتمام کارآموزی پروانه وکالت دریافت کرده است. رسیدن به این مرحله بسیار دشوار بوده و نیاز به تحصیل و مطالعه فراوان دارد. 

وکیل معاضدتی

هر شخصی که در جریان دادرسی قرار دارد حق داشتن وکیل را دارد. در تمام دادگاه‌ها طرفین دعوا می‌توانند وکیل اختیار نمایند. در برخی مواقع ممکن است اشخاص توانایی مالی برای استخدام وکیل را نداشته باشند.

در این صورت برای این افراد وکیل معاضدتی تعیین خواهد شد تا در جریان دادرسی حقوقشان تضییع نگردد. برای داشتن وکیل معاضدتی شخص متقاضی باید از مقامات قضایی تقاضای وکیل معاضدتی نماید.

وکیل تسخیری

گاهی ممکن است یک پرونده در امور کیفری در جریان باشد. در این شرایط هم شاکی و هم متهم می‌توانند وکیل اختیار نمایند. اما اگر متهم توانایی و بضاعت مالی کافی برای استفاده از خدمات وکیل را نداشته باشد، می‌تواند از دادگاه درخواست وکیل نماید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در خصوص موضوعات و مسائل کلیدی مربوط به جستجوی وکیل، مشاوره حقوقی تلفنی بنیاد وکلا را از دست ندهید.  یک مشاوره سریع و آسان قطعا از مشکلات طولانی و سنگین آینده جلوگیری خواهد کرد.

از چه طریقی می‌توان وکیل مناسب را جستجو و در نهایت پرونده خود را به او سپرد؟

در صورتی که در جستجوی یک وکیل خوب برای سپردن و انجام امور حقوقی خود هستید قبل از هر اقدامی باید در نظر داشته باشید که وکیل شما یکی از بهترین وکلای شهر یا منطقه شما باشد.

اگر به دنبال وکیل خاصی هستید که اطلاعاتی از او دارید، با توجه به اینکه وکیل مورد نظر عضو کانون وکلای دادگستری و یا عضو مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه باشد، می‌توانید برای پیدا کردن آن وکیل از روش‌های مختلفی اقدام نمایید:

جستجوی وکیل در سامانه‌های اینترنتی

با دانستن نام و نام خانوادگی وکیل کافیست اطلاعات او را در اینترنت جستجو کرده و اگر وکیل مورد نظر، دارای سایت باشد، می‌توانید از طریق آن سایت به آن وکیل دسترسی یابید.

جستجوی وکیل در بنیاد وکلا

در غیر این صورت اطلاعات آن وکیل در سایت‌های دیگر مثل وب‌سایت کانون وکلا قرار داده شده است.

از دیگر روش‌های فوق العاده‌ای جستجوی فضای آنلاین است. این روزها اغلب وکلا وبسایت یا پیج‌های کاری داشته که با جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به رزومه آن وکیل دسترسی پیدا کرده و بررسی کنید که آیا در حیطه پرونده شما تجربه کار دارد یا نه! 

جستجوی وکیل از اشخاص معتبر

اگر در بین آشنایان و دوستان، دوستی تجربه خوبی از وکیلی را داشته است، می‌توانید از او کمک گرفته و از او بخواهید اطلاعات آن وکیل را به شما ارائه دهد.

جستجوی وکیل از طریق بیاد وکلا

بنیاد وکلا یکی از معتبرترین مجموعه‌های حقوقی کشور است که با بهره‌مندی از  صدها تن  از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص در سطح کشور، جستجوی وکیل را برای شما  بسیار آسان نموده و در هر زمینه حقوقی آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل است. 

لازم به ذکر است که این مجموعه حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی و معرفی وکلای با تجربه و حاذق در هر حوزه، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید. 

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه بنیاد وکلا مراجعه نموده و از [مشاوره حقوقی آنلاین یا حضوری بنیاد وکلا]] و صدها خدمات متنوع دیگر این مجموعه بهره‌مند شوید.